Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

besin grupları ile ilgili görseller eklermisiniz Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Besin grupları görevleri nelerdir besin grupları kaça ayrılır Demokrasi ile ilgili görseller Cehennem ile
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 11      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Besin Grupları ile ilgili Görseller

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Besin Grupları

    Besin Gruplarý ile ilgili Görseller-besin-gruplari.jpg

    Sağlıklı beslenmenin temelinde yatan 5 besin grubunu Dilara Koçak anlatıyor.



    Besin Gruplarý ile ilgili Görseller-besin-gruplari1.jpg


    Süt ve süt ürünleri: Süt, her tür peynir, yoğurt, ayran gibi süt ürünleri, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral sağlarlar. Süt aynı zamanda temel kalsiyum kaynaklarından biridir.

    Et grubu: Tüm etleri, kümes hayvanlarını, balıkları ve ayrıca bazı bitkisel protein içeren gıdaları (mercimek, nohut, kuru fasulye) içerir. Bu grup vücut dokularının oluşumu ve korunmasında önemli olan protein açısından zengindir

    Sebze ve meyveler: Sebze ve meyveler, gerekli vitaminlerin, minerallerin ve karbonhid-ratların yanı sıra lif de sağlar. (Özellikle kabukları) Her gün en az üç meyve, iki porsiyon sebze tavsiye ediyorum.

    Tahıl grubu: Tahıl ürünleri büyük ölçüde karmaşık karbonhidratlardan oluşur. Ayrıca sağlıklı dozda vitaminler, mineraller ve lif sağlarlar. ‘Zenginleştirilmiş’ unda tahılın öğütülmesi sırasında kaybedilen bazı vitaminler vardır. Bu tür gıdalar her tür ekmeği buğday, mısır, pirinç, yulaf ve pirinç, arpa ve mısır gibi tahılları içerir. Her gün, dört ya da daha fazla porsiyon tahıl ürünü yiyin.

    Yağ ve Şeker grubu: Bu grubu hayatınızdan tamamen çıkarmayın, ama kontrollü olun. Şeker ihtiyacınızı taze meyve ile de sağlıyorsunuz, ama yağsız bir diyet uygulamak doğru olmaz. Salatalara bir tatlı kaşığı zeytinyağı, her gün üç-dört ceviz veya 10-15 badem, sebzelerde bir kg için iki çorba kaşığı sıvı yağ, doğru seçimdir.

    Su: Su ihtiyacı vücudun kullandığı enerji miktarına bağlı olarak değişir. Yetişkin bireylerin günlük ortalama 1,5-2 litre su alması yeterli olur. Su tüketiminizi artırmak için, gün içinde çay-kahve yerine su arası verebilirsiniz. Çantanızda su bulundurmak da bir çözüm olabilir.

    Dilara Koçak, Milliyet Cadde




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri