Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Çocuklara Allah 'ın Varlığı Nasıl Anlatılır? HANGİ YAŞTA NE ÖĞRETMELİ? 2-3 Yaş: Bu yaşlarda değer ve inançlar şekillenmeye , çocuğun kelime haznesi oturmaya başlıyor. Bu

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Çocuklara Allah'ın Varlığı Nasıl Anlatılır?

    Sponsorlu Bağlantılar




    Çocuklara Allah'ın Varlığı Nasıl Anlatılır?

    HANGİ YAŞTA NE ÖĞRETMELİ?
    2-3 Yaş: Bu yaşlarda değer ve inançlar şekillenmeye, çocuğun kelime haznesi oturmaya başlıyor. Bu yaşlarda ALLAH, peygamber ve melek gibi kavramlar çocuğun çevresindeki konuşma ortamında sıklıkla kullanılmalı, maşALLAH, elhamdülillah, bismillah gibi ifadelerle çocuğun kelime haznesinde ALLAH'ın yerini alması sağlanmalıdır.

    4-7 Yaş: Bu yaşlarda çocuklar soyut kavramları anlayamadığından ALLAH'ı somut bir şeyle kıyaslarlar. Bu normal karşılanmalıdır. Cevaplarda da soyuta kaçmak yerine somutun hep daha ötesi ifadeler kullanılmalıdır. Çocuk 'ALLAH'ın boyu bulutlardan da yüksek mi?' gibi bir soru sorarsa, 'ALLAH'ın boyu olmaz yavrum' demek yerine 'Onu Cennette göreceğiz ama yıldızları da o havada tuttuğuna göre çok daha büyük olmalı' demek çocuğun somut sınırlarını zorlar ama soyuta da kaçmaz. Yine bu aralıkta çocuklar sorgulamaksızın duydukları her şeyi kabul ederler. Bu yaş aralığında çocuğa dün sen uyurken bulutlar yere inip senin başının altında yastık oldu deseniz bunu sorgulamazlar. Bu yaş aralığında daha sonraki sorgulama döneminde anlatılması zor olacak olan ALLAH'ın varlığı meselesi kolaylıkla kabul ettirilebilir. Bu yaş grubunun alt bölümleri de vardır:

    4-5 Yaş: Çocukların sevgiyle ilgili kavramları öğrendiği yaşlardır. Bu yaşlarda çocuklara ALLAH'ın çocukları ne kadar çok sevdiği her fırsatta anlatılmalıdır. Çocuklara 'En çok kimi seviyorsun?' gibi sıradan bir soru yerine 'ALLAH'tan ve peygamberinden sonra en çok kimi seviyorsun?' sorusu sorulmalı, böylelikle ALLAH'ın herkesten çok sevilmesi gerektiği öğretilmelidir. 6-7 Yaş: Bu yaş çocuklarında kendilerini büyüklere ve özellikle de anne-babaya beğendirme eğilimi baskındır. Bu yaşlarda çocukların dua etmeleri, şükretmeleri, bismillah demeleri takdir edilmelidir. Çocuk 2 yaşından itibaren büyükleri taklit eder, ancak özellikle 6-7 yaşlarında bunu beğenilme amaçlı yapmaya başlar. Bu yaşlarda çocuğun gördüğü yerde ibadet etmek, sesli olarak dua etmek, insan ve hayvan sevgisini aile içinde ifade etmek önemlidir.
    7-9 Yaş: Bu yaşlardaki çocuklar ALLAH'ın zatı ile ilgili sorular sormaya başlar. Çocukların arkadaşlarına 'Sen ALLAH'a inanıyor musun?' sorusunu sormaya başladıkları yaş bu yaştır. Çocuk ilk defa bu yaşta 'İnanılan ve inanılmayan bir ALLAH'ın var olduğunun' farkına varır. Bu yaş grubu çocuğu varlıklar âlemi ile onları yaratan arasında sevginin ötesindeki yaratıcılık ilişkisini kurmaya başlar. ALLAH'ın yaratan, duyan, bilen, gören, nimetleri veren, terbiye eden, rızık veren, hastalıkları iyileştiren ALLAH olduğu anlatılmalıdır. Bu açıdan bu yaşlardaki eğitim görme ve izleme temelli eğitim olmalıdır. Çocuğun etrafında gördüğü varlıkların renk, güzellik, şekil ve düzeninden haberdar olması, bunları fark edebilmesi ve bunları yaratanın ALLAH olduğunu anlaması sağlanmalıdır. Bu yaşlarda çocuk anne babasıyla oyun oynamayı bırakır ve arkadaşları ile televizyon izlemeye ve oyun oynamaya başlar. Bu sebeple din eğitiminin oyunlarla, neşe verici kitaplarla, çizgi filmlerle ve bulmacalarla verilmeye başlaması gerekir.

    9-14 Yaş: Soyut düşünebilme kabiliyeti bu yaşlarda kazanılır. Bu yaşlarda çocuk iki zihni durum geliştirir. Bir taraftan soyut düşünebilirken, diğer taraftan ailesine ve aile büyüklerine karşı sorgulayıcı, reddedici, çatışmacı tepkiler geliştirir. Bu sebeple bu yıllardaki din eğitimi aile bireylerinden ziyade arkadaş çevresi, cami ve okulla verilmelidir. Babaanne ve dede gibi figürler bu yaşlarda anne babalardan daha etkili olabilir. Çocuklar bu yaşlarda kendi başlarına kitap okumaya başlayacaklarından veya televizyon seyredip internete gireceklerinden anne babanın sorumluluğu artarken kontrolü azalır. Bu da çevre faktörlerinin kontrol edebilmenin önemini artırır.
    Somuncu Baba Dergisi

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Allah'ın Varlığı Ve Birliği İle Evrendeki Düzen Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır
  3. Çocuklara vatan ve millet sevgisi nasıl anlatılır
  4. Allah'ın varlığı ile ilgili ayetler
  5. Ölüm kavramı çocuğa nasıl anlatılmalı, Ölüm çocuğa nasıl anlatılır, Ölüm nasıl anlatılır
  6. Allah'ın Varlığı ve Birliği
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    BU YAŞLARDA ÇOCUĞU DİNE YAKLAŞTIRAN ŞEYLER

    1)Sonsuzluk duygusu=Ebedilik arzusu=Cennet,Cehennem

    2)Sevgi ve sığınma ihtiyacı(Dini sığınak olarak verelim)

    3)Güven içinde olma ihtiyacı(intiharın, mutsuzlukların en ağır olduğu yıllardır.)

    4)Suçluluk ve günah duygusu(Dini sığınağı için almalıyız)

    5)Yalnızlık ve teselli ihtiyacı (Din içinde tövbe-Psikiyatri)

    6)Çözümsüz sorular(Ölüm sonrası,Rüyada gözsüz görüyoruz...Bilimin çözemediği sorular)Hepimizin cevabı BİLİMİN IŞIĞINDA DİNİ AÇIKLAMALAR İLE verilmelidir.

    7)Tepkisel yapıda olanlar daha sonra dine yönelebiliyorlar ...

    Toplumsal yapının bozuklu =Batının yönetmesi...vs

    DİNDEN UZAKLAŞTIRAN ŞEYLER

    1)Bağımsızlık ihtiyacı=Sınırsız özgürlük. “Hak'ka esir olmayan herkese kul olur.”

    2)Cinsel arzuların yoğunluğu .

    3)Yanlış ve hurafe bilgiler.

    4)Din dilinin yetersizliği (Kelime kavramlarını anlamaması)

    5)Rehbersizlik(Önder , rehber ,idol,örnek Müslüman )

    6)Müslümanlık ve baskı =Baskıcı Müslüman ailede yetişen gençlere İslam'ı anlatmak - sevdirmek - özümsetmek çok daha zordur)

    7)Dini konuda desteksizlik (Bilgisayar,Internet kitap eksikliği ...)

    Modern hayatın çekiciliği.

    9)Söylenenle uygulananlar arasındaki çelişki.

    10)Dini kötü temsil edenlerin varlığı.

    GENEL ÖZET :

    1) 14-15 Yaş Din gelişimini uyanış,Dini duyarlılık,samimi,sıcak oldukları dönemdir.İbadete düşkünlük vardır.Mübarek gün ve gecelere çok önem verirler.
    15-16 Yaş Din gelişimine karşı çıkar, akılla doğruları bulmaya çalışır.Mantıkla din anlaşılmaz.Akıl sınırlıdır,din sınırsızdır.Akılla dini yorumlarlar olumsuzluk oluşur.

    2)Cinsel konularda arzu ve istekleri meşru zeminde tatmin etmek isterler.Din buna karşı olduğu için dine karşı davranış sergilerler.

    3)Özentileri vardır.Din bunu engeller.

    4)Çelişkiler vardır(Dindar gibi gözükür-çelişir)

    5)Sığınak ararlar.Din en büyük sığınaktır.

    6)Kendilerine yalnız hissederler Din burada anlatılınca çözümdür.

    7)14-16 Yaş :En problemli dönem. Dinde en kararlı dönem başlıyor,toparlanma başlıyor.Zihin gelişimi en üst düzeydedir.

    Dini hocaya bakarak öğreniyor,idol ediniyor,idoldeki yanlışlık dinden de uzaklaştırıyor.

    Ergenin yetişkin olduğunda özgüveni gelişmiş,kişiliğini sağlıklı temellere oturtmuş,komplekslerden uzak bir insan olmasını istiyorsak onunla olan ilişkilerimizde sevgi ve ilgiye yeteri kadar yer vermeliyiz.Ergen bu özelliklerle yetiştiğinde dini, fonksiyonel olarak yani sadece korkuları yatıştıran, arzuları yerine getiren bir olgu olarak algılamayacaktır.Aksine onun dini anlayışı, müsamaha ,saygı başkalarına iyi niyet, dini emir ve yasaklara riayet,ibadetlerde devamlılık gibi pratik ve gözlemlenebilir etli ve özelliklerle belirlenmiş olacaktır.Böylece o, dini içselleştirmesiyle birlikte, dinin sadece öte dünya için değil bu dünyadaki çeşitli oluşumlar için gerekli olduğu bilincine varacaktır.

    EĞİTİMDE 5- 10 YAŞ ARASI ÇOCUKLAR :

    5-7 YAŞ EVRESİNDE ÇOCUKLARIN GÖSTERMİŞ OLDUKLARI ORTAK ÖZELLİKLER

    Grup içinde çalışma ve oynamaya hazırdırlar, paylaşmayı bilirler, oturup ebeveyni dinleyebilirler.
    Konsantre olabilirler, ne zaman ve nasıl sessiz olunması gerektiğini bilirler.
    Kendileri ile barışıktırlar.
    Hayali oyunlar oynayabilirler, mizah yüklü bir düşünce yapısına sahiptirler .
    Yanlış ve doğru duygusu gelişmeye başlamıştır.
    Başkaları hakkında keskin yargılar geliştirebilirler .
    Cinsel kimliklerinin farkındadırlar.
    Ben merkezcidirler ve sıkça kendilerini başkalarının yerine koymayı beceremezler.

    BU EVREDEKİ UYARI İŞARETLERİ

    •Basma kalıp ya da tekrara dayalı oyunlar yada sadece kendi başına oynama.

    •Kayıtsız kalma ve duygusuz davranışlar.

    •Bulunduğu çevrede sorunlar çıkararak kendini ifade etme.

    7-10 YAŞ EVRESİNDE ÇOCUKLARIN SAHİP OLDUKLARI ÖZELLİKLER

    Sezgisel düşünmenin yerini mantıksal düşünmeye bıraktığı’ nedensellik dönemi’ başlar.
    Bilişsel düşünmenin büyük bir bölümü bu dönemde başlar.

    Bu evrede çocuklar örgün eğitim için hazırdırlar.
    Motor becerilerinde kaydedilir bir gelişme gösterirler.
    Dinleme becerilerinde kaydedilir bir gelişme gözlenir.
    Uzlaşma ve işbirliği içindedirler.
    Bu özelliklerinden dolayı yakın arkadaşlıklar kurabilme becerileri geliştirirler.
    Oyunlarda yenilgiyi kabul edebilirler ve yenilgiden dolayı yıkılmazlar.
    Kuralları kabullenirler ve harfiyen uygularlar.
    Ödül, övgü gibi somut karşılıklara cevap verirler
    Korkuları kabullenmezler.

    BU EVREDEKİ UYARI İŞARETLERİ

    *Yaş gruplarından kendini soyutlama ya da mahrum bırakma.

    *İyi yapamama korkusu, sürekli olarak ödül ve övgülere gereksinim duyma.

    *Her zaman birinci olma kazanma gereksinimi.



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri