Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Güçlü Bağışıklık Sistem i İçin Çocuk Beslenmesi balın çocuk lara faydası - okul döneminde beslenme - çocuk beslenmesi Okul döneminde kalabalık ve kapalı ortamlarda bulunan

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Güçlü Bağışıklık Sistemi İçin Çocuk Beslenmesi

    Sponsorlu Bağlantılar




    Güçlü Bağışıklık Sistemi İçin Çocuk Beslenmesi

    balın çocuklara faydası - okul döneminde beslenme - çocuk beslenmesi


    Okul döneminde kalabalık ve kapalı ortamlarda bulunan çocuklar vücut dirençlerinin düşmesiyle beraber soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklara daha çabuk yakalanıyor.

    Yoğun sınav ve ders dönemlerinde yorgunluk, aşırı stres gibi nedenlerden ötürü çocukların vücut dirençlerinin düştüğü biliyoruz. Güçlü bağışıklık sistemi için A, C ve E vitaminlerinden yeteri kadar almak halsizliğe, yorgunluğa karşı daha dirençli olmayı sağlar.

    A, C ve E vitaminlerinden faydalanabilmek için havuç, brokoli, kabak, brüksel lahanası, yeşil biber, karnabahar, maydanoz, ıspanak, roka, tere ve turunçgiller, nar, elma, armut, kayısı, kivi gibi meyvelerin tüketilmesi gerekir.

    B ve C vitaminleriyle folik asidin, demir, magnezyum, potasyum, selenyum ve çinkonun yorgunluk azaltıcı, enerji artırıcı etkileri de önemli. Bu yüzden bol miktarda balık ve omega-3 yağ asitleri bakımından zengin (ceviz, keten tohumu, semizotu) besinler de günlük beslenmede yer almalıdır.

    Balın çocuklara yararları

    1. Vitamin, mineral, aminoasit, enzimler gibi pek çok yaşamsal maddeyi içeren bal, sindirimi kolaylaştırması, iştah açması ve gelişme bozukluklarında vücudun toparlanmasına yardımcı olması nedeniyle çocuk beslenmesinin vazgeçilmezidir.

    2. Yüksek mineral içeriği nedeniyle özellikle çam balı, çocuklarda demir eksikliğinin giderilmesine katkı sağlar.

    3. Balın içerdiği magnezyum damarlarda kanın pıhtılaşmasını önler ve stresin olumsuz etkilerinden korur.

    4. Okul döneminde çocukların algılarını açık tutmalarına ve konsantrasyon sağlamalarına yardımcı olur.

    5. Ayrıca, bağırsak mikroflorasının iyileşmesine olan etkileri nedeniyle okul döneminde çocuklarda sıkça görülen ishalin önlenmesine de yardımcı olur.

    6. Araştırmalarda bal tüketen çocukların büyüme ve gelişme hızlarının daha iyi olduğu tespit edilmiştir.

    Çocuklar ne kadar bal yemeli?
    Balın tüketim miktarı önemli, çocukların kilo başına ortalama 1 gr. bal tüketmesi öneriliyor.

    Örneğin 20 kg. olan bir çocuğun, günde 20 gr. yani yaklaşık 1.5 yemek kaşığı ya da 3 tatlı kaşığı bal tüketmesi gelişimi için büyük fayda sağlıyor.

    Çocuğunuzun beslenmesine balın eklenmesi
    Balın süt ve süt ürünleriyle karıştırılması öksürükle boğaz hastalıklarına karşı bilinen en eski korunma yöntemlerinden biridir. Balın tatlı, sütünse yumuşatıcı özelliği güne dinç bir şekilde başlamayı sağlar ve tokluk hissi verir.

    Sütü tatlandırmak amacıyla bal kullanılması çocukların hem bal hem de süt tüketimini kolaylaştırdığı için faydalıdır. Çocuklara yalnız süt yerine ballı süt içirilmesinin kansızlığı ve kabızlığı önlemeye katkı sağladığı ve sindirimi kolaylaştırdığı biliniyor.

    İsviçre’de doktorlar, distropi, sinir sistemi ve akciğerlerle ilgili sorunu olan çocuklar için sütün özellikle balla tüketimini tavsiye ediyor. Ancak balın mineral içeriğinden daha fazla yararlanabilmeleri için çocuklara sütün haricinde de bal vermek gerekir.

    Bal tüketen çocukların büyüme ve gelişme hızlarının daha iyi olduğu biliniyor. Fakat 1 yaşını doldurmamış bebeklerin, bağışıklık ve sindirim sistemleri yetişkinlerinki kadar gelişmiş olmadığı için bal yemeleri önerilmiyor.

    Ballı Kahvaltı Örnekleri

    1 bardak süt + 1-2 yemek kaşığı bal + 1 meyve

    1 tost + 1-2 yemek kaşığı bal

    1 kase yoğurt + 1-2 yemek kaşığı bal + 3 ceviz + 1 çorba kaşığı yulaf

    1 bardak süt + 2 dilim ekmek + 1 tatlı kaşığı tereyağı + 1-2 yemek kaşığı bal

    1 bardak ıhlamur + 1-2 yemek kaşığı bal + peynirli poğaça

    1 yumurta + 1 dilim ekmek + 4-5 zeytin + 1-2 yemek kaşığı bal

    1 bardak süt + 1-2 yemek kaşığı bal + 1 dilim peynir + 1-2 dilim ekmek

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir
  3. Bağışıklık Sistemi Organları Nelerdir
  4. Bağışıklık Sistemi Nedir
  5. Bağışıklık sisteminizi güçlendirin, soğuk algınlığı, Yulaf, sarımsak , bağışıklık sistemi
  6. Çocuklarda Bağışıklık Sistemi
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri