Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri , her öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken , öğrenirken , hatırlarken

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    öğrenme Stili Nedir?

    Sponsorlu Bağlantılar




    ÖĞRENME STİLİ NEDİR?



    Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir.


    Öğrenme stilleri, her öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken, hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.


    Her birey birbirinden farklı özellikler gösterir. Bu yüzden bireylerin öğrenmeye yönelik özellikleri de değişiklik gösterebilir.



    Öğrenme stili, yaşamın her anında ve her boyutunda davranışları etkiler. Kişinin yaşına, cinsiyetine, kültürüne, akademik başarı seviyesine, analitik bilgi edinme sürecindeki tercihlerine göre de değişebilir.



    Öğrenme stili bireylerin tanınmasına, aralarındaki farklılıkların görülmesine, anlaşılmasına ve öğrenme ortamında yanıtlar alınmasına imkan verir.


    ÖĞRENME STİLLERİ KİŞİLERİ 4 GRUBA AYIRIR:

    * GÖRSEL
    * İŞİTSEL
    * KİNESTETİK
    * DOKUNSAL

    GÖRSELLER

    * Gördüklerini hatırlarlar.
    * Tertipli ve düzenlidirler.
    * Planlı ve programlıdırlar.
    * Liste yapmayı severler.
    * Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar.
    * Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar.

    İŞİTSELLER

    * İşittiklerini hatırlarlar.
    * Yazmaktan çok konuşmayı severler.
    * Gürültüden rahatsız olurlar.
    * İsimleri hatırlarlar.
    * Resimlerden ve resimli anlatımlardan hoşlanmazlar.
    * Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içinde kaybolmazlar.

    KİNESTETİKLER/DOKUNSALLAR

    * Kinestetikler daha az tertipli, planlı ve programlıdır.
    * Dokunsallar,öğrenmek için ellerini kullanırlar.
    * Laboratuvarda başarılıdırlar.
    * Konuşulanları ve görülenleri hatırlamakta zorlanırlar.
    * Okumaktan hoşlanmazlar.
    * Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler.

    Görseller görerek,
    kinestetikler ve dokunsallar yaparak, işitseller işiterek ve konuşarak
    öğrenirler.


    Bu özelliklerin bazıları öğretmeni tutumuyla değişiklik gösterebilir.
    Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde;

    * Öğrenme sürecine,öğrenme stilini devreye sokabilir.
    * Etkin bir sorun çözücü durumuna gelir.
    * Benlik saygısını geliştirir.
    * Kendine güveni artar.
    * Okula karşı olumlu tutum sergiler.
    * Etkili ve başarılı öğrenme gerçekleşir.

    Öğretmen, öğrencilerin öğrenme stillerine dayalı olarak öğretimi planlarken;

    * Öğrenciye kazandırılacak amaçlara göre öğrenme etkinlikleri düzenlemelidir.
    * Duyu organlarını harekete geçiren farklı araçlar kullanmalıdır.
    * Gereksinim duyan öğrencilerin sorumluluklarını algılamalarını, gereksinim duymayan öğrencilerin serbest olmalarını sağlayabilir.
    * Öğrencilerin tercihlerine göre bireysel çalışmalar veya grup çalışmaları düzenleyebilir.
    * Öğrencilerin nasıl güdülendiğini belirleyerek içsel ya da dışsal pekiştireç almasını sağlayabilir.





    Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması

    * Dunn ve Dunn‘ın Öğrenme Stilleri Modeli
    * Grasha ve Riechman’ın Öğrenme Stilleri Modeli
    * Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli
    * Reinert’in Öğrenme Stilleri Modeli
    * Jung’un Öğrenme Stilleri Modeli
    * Harvey Silver-J.Robert Hanson Öğrenme Stilleri Modeli
    * Gregorc’un Öğrenme Stilleri Modeli
    * Honey ve Mumford’un Öğrenme Stilleri Modeli

    Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli

    * 4 alandır ve her alanın alt basamağı vardır:
    * Çevresel Koşullar
    * Duyuşsal Özellikler
    * Sosyal Tercihler
    * Fiziksel Özellikler

    Çevresel Koşullar

    Duyuşsal Özellikler

    Ses düzeyi
    Işık düzeyi
    Isı düzeyi


    Ortam

    Güdülenme
    Sorumluluk
    Süreklilik
    Öğrenmede yapılanmışlık
    Sosyal Tercihler

    Fiziksel Özellikler

    Öğrenme grupları
    Otorite görüntüsü
    Öğrenmenin çeşitli yolları

    Duyusal tercihler
    Yiyecek
    Günün zamanları
    Hareket

    * Öğretmenin,öğrencinin öğrenme sürecini kullanmasına yardımcı olması,öğrencilerin yaş,cinsiyet,zeka düzeyi,ilgi ve yetenekleri,gelişim özellikleri gibi bireysel nitelik yanında öğrenme stillerine de bağlıdır.
    * Öğrencilerin öğrenme sürecindeki tercihleri değerlendirilerek,belirlenmiş ölçme araçlarıyla öğrenme stillerinin belirlenmesinde yarar vardır.

    * Öğrenme stillerinin temel amacı, bireylerin öğrenme sürecini en etkili biçimde oluşturmalarına ve bireylerin öğrenme süreçlerinin özelliklerine uygun olarak düzenlemelerine yardımcı olur.
    * Öğretmenler,öğrencilerin öğrenme süreçlerine yönelik beklentilerini ve bireysel farklılıklarını değerlendirmeye açık olduklarında daha çok başarı sağlanabilecektir.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Ablası Gülsüm'e Hangi Öğrenme Tekniklerini Uygulamıştır Başka Hangi Öğrenme Yöntemlerini K
  3. Montenapoleone’ Stili Gelinlikler, Tasarımcı Lucia Zanotti, Stili Gelinlikler
  4. Sunuş Yoluyla Öğrenme Metodu - Sunuş Yoluyla Öğrenme Nedir - Sunuş Yoluyla Öğretim Stratej
  5. Kubaşık Öğrenme Nedir?
  6. Öğrenme Nesnesi Nedir?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri