Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Çocukların başarılı olması için ailelere ve öğretmenlere öneriler Okullar açılırken , Çocuk Gelişim Uzmanı Şenay Yılmaz aileleri uyardı: "Ona 'Sen artık büyüdün' ya da 'Sen

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Çocukların başarılı olması için ailelere ve öğretmenlere öneriler

    Sponsorlu Bağlantılar




    Çocukların başarılı olması için ailelere ve öğretmenlere öneriler

    Okullar açılırken, Çocuk Gelişim Uzmanı Şenay Yılmaz aileleri uyardı: "Ona 'Sen artık büyüdün' ya da 'Sen küçüksün' demeyin. Özgüveninin artması, matematik problemi çözmesinden daha önemli"



    Çocuk Gelişim Uzmanı Şenay Yılmaz, ilkokula yeni başlayan çocukların başarılı olması için ailelere ve öğretmenlere basit ama etkili önerilerde bulundu. Yılmaz, "Çocuğunuza okul çantasını hazırlama, ev ödevi yapma ve zamanı iyi kullanma alışkanlıklarını kazandırın" diyor.

    1'İNCİ SINIFLAR İÇİN ÖNERİLER
    ONA ZAMAN AYIRIN TELEVİZYONU KAPATIN
    Ödev yapma alışkanlığını kazanmasını sağlayın. Ödevlerini siz değil, kendisinin yapması konusunda yönlendirin.

    Mutlaka çalışma masası kullanmasını sağlayın. Çalışma ortamının olabildiğince az uyaranlı ve sade olmasına dikkat edin.

    Uyku saatlerinde düzen sağlayın. Uykusunu iyi alan çocuğun öğrenmesi de, o oranda hızlı olur.

    Onun sağlıklı gıdalarla beslenmesini sağlayın.

    İnternet ve bilgisayar oyunlarının sürelerini sınırlandırın. Günde en fazla bir saate kadar izin verin.

    Günlük rutinlerinizi aksatmamaya çalışın. Her gün aynı saatlerde yemek yemesini, ders çalışmasını ve televizyon izlemesini sağlayın.

    Çocuğunuzun hayatını derslere endekslemeyin. Her şey; ders ve okuldan ibaretmiş gibi göstermeyin. Boş zamanlarını faydalı etkinliklerle değerlendirmesi gerektiğini öğretin.

    Aile içi etkinliklere mutlaka vakit ayırın. En azından haftada 1-2 defa televizyonu ve telefonu kapatarak çocuğunuzla oyun oynayın.

    KIRMIZI ELMA BAŞARI İSTEĞİNİ ARTIRIR
    Sevgi ve ilgiyle karşılama, çocuğun okulu daha çabuk benimsemesini ve isteyerek gelmesini sağlayacaktır.

    Ödül ve cezanın dozu makul ölçüde ayarlanmalıdır.

    Başarılı çocuklara aşırı ilgi gösterirken başarısız çocuklara daha az ilgi gösterilmemelidir.

    Arada bir saçını okşamanız, aferin demeniz çocuğu okula bağlayacaktır.

    Başarısız olduğu durumlarda çocuğu aşağılamamalı. Onunla dalga geçmemeli ya da sınıfta onu küçük düşürecek şekilde davranılmamalıdır.

    Sınıf içinde puan tablosu yapılarak olumlu davranışlarını artıran çocuklara fazladan puan ya da ödül verme yapılabilir. Genelde kullanılan yöntem elmaların kızartılmasıdır. Her çocuğun bir elması vardır ve her başarısında biraz daha kızarır. Bu şekilde, olumlu davranışları ödüllendirilor.

    2'NCİ VE 3'ÜNCÜ SINIFLAR İÇİN
    SİZ ANLATIRKEN ONDAN NOT ALMASINI İSTEYİN
    Okuma sevgisini kazandırmaya çalışın. Okuduğu kitaplar hakkında tartışın.

    Ona; bilgiyi araştırma ve bulma yollarını öğretin. Kütüphane, internet kullanımı ve ansiklopedi tarama becerilerini geliştirmeye çalışın.

    Ezber eğitimden çok, onu yaşayarak öğrenme esasına göre yönlendirin. Olabildiğince deney yapma imkanı verin.

    Zorluklarla baş edebilme ve dikkatli dinleme becerilerini geliştirmeye çalışın.

    Dinlerken not alma becerilerini geliştirin. Siz anlatırken, not almasını isteyin.

    Ders programı takibini nasıl yapacağını öğretin.

    4'ÜNCÜ SINIFLAR İÇİN ÖNERİLER
    ÇALIŞMA ORTAMI TEKRAR DÜZENLENMELİ

    Dördüncü sınıf, en zor sınıf olup birçok öğrencinin başarısı yüzde 40 düşmektedir. Bu yüzden üçüncü sınıf konuları yeniden gözden geçirilmeli ve okula öyle başlanmalıdır.

    Çalışma masası düzenlemesi tekrar yapılmalı. Masasının önüne mantar pano konmalı, haftalık plan asılmalı. Renkli kağıtlara notlar iliştirilmelidir.

    Dersler için günlük tekrarlar yapılmalı, anlaşılmayan noktalar not alınarak öğretmene sorulmalıdır. Bir konu tam anlaşılmadan diğerine geçilmemelidir.

    Ders çalışma stili belirlenmelidir. Hafif bir müzik eşliğinde, az sesli bir ortamda çalışmak verimi artırır.

    Televizyon, ve MSN'e sınırlamalar getirilmelidir.

    YALNIZ YAPABİLECEĞİ İŞLERİ DESTEKLEYİN
    Çocuklarınıza birden bire büyümüş gibi davranmayın. Çelişkili tutumlar göstermeyin. Ödevlerini yapmasını istediğinizde "Sen büyüdün artık" derken, konuşmalarınıza katılmak istediğinde "Sen küçüksün" diyerek onu red etmeyin.

    DÜZENLİ YATIŞ VE KALKIŞ SAATLERİ
    Onun özgüvenini destekleyin. Yalnız başına yapabileceği konularda destek olun. Özerklik duygusunun gelişmesi, kendini bir birey gibi görmesini sağlayacaktır.

    Okulu korkulacak değil, sevilen bir yer olarak göstermeye çalışın. Dertlerini ve sıkıntılarını dinleyin. Ona, sorunlarıyla baş etme yöntemlerini öğretmeye çalışın.

    Uykuya yatış ve kalkış saatlerinin mutlaka düzenli olmasını sağlayın.

    HANGİ YÖNTEMLE ÖĞRENİYOR?
    İŞİTSEL ÖĞRENENLER
    İyi dinleyen, ezberi kuvvetli, okumayı sevmeyen, konuşurken sesini ayarlamakta zorlanan ve yabancı dile yatkın çocuklardır.

    Ona kitap okumaları konusunda baskı yapmayın.

    Size sesli kitap okumasını isteyin.

    Okuma zevkini kazandırmak için ufak oyunlar oynayın. Mesela; 'Belirlenen parçayı ya da hikayeyi en iyi kim okudu' gibi yarışmalar düzenleyin. Yarışmanın sonuna ufak tefek ödüller koyun.

    Eğer müzikle, sesli bir ortamda çalışmak istiyorsa zorlamayın. Bırakın ve sevdiği müzik ile çalışmasına bir fırsat verin.

    GÖRSEL ÖĞRENENLER
    Görsel hafızaları kuvvetli, yalnız kalmayı seven, dinleme ile ilgili işlerde çabuk sıkılan çocuklardır.

    Masasını, dolabını ya da çantasını hazırlama şeklini ona bırakın. Size dağınık gelen bu durum, onun özel alanı olabilir.

    Ona renkli kalemler, ayraçlar ya da bloknotlar alın. Kitaptaki önemli noktaları renkli kalemle çizmesini ya da renkli ayraçlarla kodlamasını isteyin.

    Onunla konuşurken arka arkaya sıralanmış emir cümleleri sarf etmeyin.

    DOKUNSAL ÖĞRENENLER Dokunmayı seven, çalışırken eli ve ayağıyla oynayan, doğa konularına yatkın çocuklardır.

    Çalışmalarında daha çok görselliği kullanmasını sağlayın. Resim, maket ya da video gibi...

    Çalışmalarını olabildiğince deneysel ya da uygulamalı yapmaya çalışın. Hatta mümkünse derslere uygun eğitici CD'ler alarak çalışmalarını destekleyin.

    Ders çalışırken gösterdiği çabayı övün. Proje çalışmalarında; ona destek olun ve onu sık sık yönlendirin. Derslerini çalışırken onu ara ara gözlemleyin.

    Müzik öğretmeni ile görüşüp hangi müzik aletini çalmaya yatkın olduğunu öğrenin.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Doğumun rahat olması için dua, doğumun kolay olması için dua, rahat doğum için dua, doğumu
  3. Maranki Çozuklar İçin Zeka Açıcı Öneriler ,çocukların daha zeki olması için,zeki çocuklar
  4. Okulda Ve Sınıfta Huzurlu Mutlu Ve Başarılı Olmak Için Ne Olması Gerekir Kurallar Listesi
  5. Başarılı Öğrenci İçin Ailelere Düşen Görevler
  6. Zihinsel Engelli Çocuğu/kişi Olan Ailelere Öneriler
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri