Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

karbonhidratlar kaç çeşittir ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Karbonhidratlar ve Zayıflama Popüler Karbonhidratlar Farzlar kaç çeşittir Hac kaç çeşittir Sünnet kaç çeşittir Paylaş Facebook

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Karbonhidratlar Kaç Çeşittir

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Karbonhidratlar Kaç Çeşittir

    İki temel karbonhidrat vardır: rafine karbonhidratlar ve karmaşık (rafine olmayan, ham) karbonhidratlar.

    Beyaz şeker ve beyaz şeker içeren gıda maddeleri rafine karbonhidrat içerir. Şeker, asit¬li içecekler, hazır meyve suları, reçeller, kurabiyeler, çikolata, kahvaltıda yeni¬len yulaf gibi müsli içeriğinden hazırlanmış bisküviler, paylar ve fırında pişiril¬miş birçok hamur işi yiyecek rafine karbonhidrat içeren bu tür gıdalardandır.

    Beyaz un ve beyaz un içeren her türlü gıda maddesi; örneğin, ekmek, pasta, kahvaltıda yenen müsli, krakerler, kurabiyeler, kekler ve paylar da rafine karbonhidrat içerir.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Karbonhidrat çeşitleri nelerdir.

    Dengeli bir diyette toplam kalorinin yüzde 50 ya da yüzde 60’ı karbonhidratlardan gelmektedir. Karbonhidratların iki temel tipi vardır: biri basit karbonhidratlar diğeri ise kompleks karbonhidratlardır. Basit karbonhidratlar , balda ve meyvede bulunan şeker, mısır şekeri, süt şekeri ve toz şekerdir. Çok kolay sindirilir ve hızla kana karışır. İnsülin hormonunun salınımını arttırır ve kan şekerini çabuk düşürürler. Bütün tatlılar, meşrubatlar, çikolata, kurabiyeler, kekler, bisküviler ve hamur işleri fazla miktarda basit karbonhidrat içerir.

    Kompleks karbonhidratlar ise tahıl, ekmek, bazı meyveler, pasta, sebze, baklagillerde bulunan karbonhidrat türüdür. Bir çok kompleks karbonhidrat, vitamin, lif ve besleyici değeri yüksek olan yiyeceklerde bulunurlar. Kompleks karbonhidratlar rafine edilmemiş yani lifi ayrılmamıştır bu sebeple daha sağlıklıdır. Bunlar sindirim sırasında daha fazla metabolik enerji tüketirler. Sindirimleri daha uzun sürdüğü için, kan şekerini çok hızlı yükseltmezler. Kandaki şeker seviyesinin sabit kalmasına yardımcı olurlar. Lif içeriğinden dolayı birçok hastalığı önler. Vücutta 1 gr karbonhidratın yanması sonucunda ortalama 4 kalori açığa çıkar.


 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri