Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Çocuğun duygu ve düşüncesinin ibadete yönlendirilmesi İnsan sadece fiziki yapıdan ibaret olmadığı için , onun duygu ve düşüncesi önemlidir. Bir mesaj ın bireye ulaştırılmasında duygusal

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Çocuğun duygu ve düşüncesinin ibadete yönlendirilmesi

    Sponsorlu Bağlantılar




    Çocuğun duygu ve düşüncesinin ibadete yönlendirilmesi


    İnsan sadece fiziki yapıdan ibaret olmadığı için, onun duygu ve düşüncesi önemlidir. Bir mesajın bireye ulaştırılmasında duygusal motifler kullanılmalıdır.

    Çocukların ibadetler konusunda bilgi eksikliğinin giderilmesi, yaratılış gayelerinin kavratılması, onların duygu ve düşünceleri ibadet etmeye hazır hale gelmelerini sağlayabilir.

    Dini konularda yeterince bilgisi olmayan bir çocuğun, ergenlikle beraber artık ibadetlerini yerine getiren bir birey olmasını beklemek güçtür. Çünkü bir davranışın oluşması için birey tarafından öğrenilmesi ve bilinç süzgecinden geçip önemsenmesi gerekmektedir. Öğrenilen bu ibadet davranışının çocuk tarafından önemsenmesi için de, söz konusu davranışa ve bu davranışı isteyen Yaratıcıya karşı olumlu duygular beslemesi gerekmektedir.

    Bilgi eksikliğinin giderilmesinin, çocukların ibadet davranışını yerine getirmelerine olumlu etkisi olacaktır. Yeterli bilgiye sahip olan çocuklar, olmayanlara göre ibadetlerine daha dikkatli olmaktadır. İbadetlerine muntazam olarak devam eden çocukların bilgi ve tecrübe eksiği olmadığını ve bunun gerekliliğini kavradıklarını görmekteyiz.

    Bu konularda tecrübe sahiplerinin görüşleri ise şöyle:

    Sevgi ve şefkatle yaklaşarak, dini önderlerin hayat hikâyelerini anlatarak, çocukların bilgi ve duygu boyutunda dini yaşantı ile tanışmalarını sağlamak gerekir ki, arkadan ibadetin davranış boyutu gelsin. Bunlara dikkat etmeden sık sık çocuğu sıkıştırıp “oğlum namaz kıl/kızım namaz kıl demenin bir faydası olmadığını birçok olayla müşahede ettik.

    Evde anne-babanın ibadetlerini huşu içinde yapması çok önemlidir. Çocukların ibadetlere alıştırılması usta çırak ilişkisi şeklinde düşünmek gerekir. Bununla beraber çocuklara dini hikâyelerin anlatılması, evde cemaatle namaz kılınması, dini ve tarihi yerler gezdirilerek tarihine ve dinine karşı özendirilmesi, dini konulardaki bilgi eksikliğinin tedricen aile içinde giderilmesi diğer önemli hususlardır. Mesela gerekli sure ve duaların ezberlenmesi için, ben teybe ilgili yerleri okuyordum, sonra bunu çocuklar dinliyorlardı ve kendileri de teybe okuyarak kendilerini test ediyorlardı.

    Bu naklettiğimiz örneklerden de anlaşılacağı gibi, çocukların ibadetlere alıştırılmalarında onların bilgi eksikliklerinin giderilmesi ve duygusal boyutta ibadete karşı olumlu bir yapıya gelmelerini sağlamak önemlidir.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Eskici Metninde Geçen Eskici Ve Çocuğun Davranışlarıyla İlgili Duygu Ve Düşüncelerinizi An
  3. Yesevilik Düşüncesinin Esas Aldığı İlkeler Nelerdir Açıklayınız
  4. Duygu Dikmenoğlu - Duygu Dikmenoğlu Kimdir - Duygu Dikmenoğlu'nun Hayatı
  5. Hiperaktif çocuğa nasıl davranmalı,hiperaktif çocuğun eğitimi,hiperaktif çocuğun tedavisi
  6. Duygu Akdeniz kimdir, Duygu Akdeniz hayatı, Duygu Akdeniz hakkında bilgi, Duygu Akdeniz bi
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri