Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Kanserden Korunmak İçin Sebze Ve Meyve Yiyin Kanser oluşumunda beslenmenin çok önemli bir faktör olduğunun anlaşılması üzerine bilim adamlarının bitkilerde bulunan maddeler üzerindeki çalışmaları da
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Kanserden Korunmak İçin

    Sponsorlu Bağlantılar




    Kanserden Korunmak İçin Sebze Ve Meyve Yiyin

    Kanser oluşumunda beslenmenin çok önemli bir faktör olduğunun anlaşılması üzerine bilim adamlarının bitkilerde bulunan maddeler üzerindeki çalışmaları da her geçen gün artıyor.

    Anadolu Sağlık Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağatay Demir, sebze ve meyvelerde bulunan kimyasal bileşiklerin insan sağlığına olumlu etkilerini anlattı.

    Kanserin görülme sıklığını iki temel faktör etkiler. Bunlar kalıtımsal faktörler ve çevresel faktörlerdir. Kalıtımsal faktörler, ailemizden aldığımız genetik mikyastır ve değişmesi mümkün değildir. Çevresel faktörler ise, sigara içimi, sağlıksız beslenme, fiziksel aktivite yetersizliği, obzite, belirli bazı enfeksiyona neden olan organizmalar, bazı ilaç tedavileri, () güneş ışınları, besinlerin içerisinde bulunan kanser yapıcı maddeler, çalışma alanlarında bulunabilecek kanser yapıcı öğeler ve soluduğumuz havada, içtiğimiz suda ve besinlerimizin temelini oluşturan toprakta bulunabilecek kanser yapıcı ajanlardır. Bu nedenle kanseri bir alın yazısı olarak görmek doğru değildir.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Hastalıktan Korunmak İçin De İlaç Kullanılır Mı
  3. Sel Baskınlarından Korunmak İçin Yapılması Gerekenler
  4. Yangından Korunmak İçin Alınacak Önlemler
  5. Çığdan Korunmak İçin Neler Yapmalıyız
  6. Cinlerden Korunmak İçin
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    Kanserden Korunmada Önemli Adımlar

    -Günde en az 5 porsiyon çeşitli renkte meyve ve sebze tüketin

    -Sağlıklı kilonuzu sürdürebilmek için kalorisi düşük yiyecek ve içecekler tercih edin

    -İşlenmiş tahıl ürünleri yerine, tam tahıllı ürünleri tercih edin

    -Kırmızı et tüketimini sınırlandırın, işlenmiş et ürünleri (sucuk, salam, sosis, hazır köfte vs.) tüketmeyin

    -Sigara içmeyin

    -Haftada 5 gün en az 30 dk’lık orta derecede fiziksel aktivite yapın

    -Sağlıklı kilonuzu hayatınız boyunca sürdürün

    Bu çalışmalar neticesinde “fitokimyasal” terimi ortaya çıkmıştır. Fitokimyasal terimi, bitkisel besinler tarafından üretilen çok çeşitli bileşiklerden ileri gelmektedir. Fito Yunancada bitki anlamına gelmektedir, kimyasal ise bitkilerde doğal olarak oluşan kimyasal bileşikleri belirtmektedir. Bu bileşikler meyvelerde, sebzelerde, fasulyede, tahıllarda ve diğer bitkilerde bulunmaktadır. Çok çeşitli fitokimyasal içeren sebze ve meyvelerin tüketimi arttırılarak kanser riskinin % 30 ila % 40 oranında azaltılabileceği bilim adamları tarafından bulunmuştur. Fitokimyasalların çeşitli mekanizmalarla kanser oluşturan hücreleri etkisiz hale getirdiği bilinmektedir. Bütün meyve, sebze ve baklagiller fitokimyasal içerdiği için bu maddeleri vücuda almakta oldukça basittir. Örnek olarak havuç 100’den fazla fitokimyasal içerir. Fitokimyasalların 8 binden fazla olduğu bilinmekte olup, günümüzde bunların 150 kadarı üzerinde çalışmalar yapılmıştır.



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri