Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

yalnız taş duvar olmaz ile ilgili hikaye eklermisiniz Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Yalnız Taş Duvar Olmaz Deneme Yalnız Taş Duvar Olmaz ile ilgili Kompozisyon
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 20      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Exclamation Yalnız Taş Duvar Olmaz ile ilgili Hikaye

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Yalnız taş duvar olmaz

    Bundan yaklaşık sekiz ay önce market sahibi esnaflarımızla dört ay süren bir çalışmamız oldu. Bu çalışmamızın temelinde yatan iki ana sebep vardı. Bunlardan birincisi Viyana'da marketçilik yapan ve onların tedarikçileri konumunda bulunan işveren dostlarımızla bugün milletlerarası ekonominin gündeminde olan ‚Kümelenme' çalışmasına küçük çaplı bir hazırlık yapmaktı. Peki, neydi bu kümelenme çalışması.
    Kümelenme, aynı bölgede ve aynı iş kolunda, aynı değer zincirinde faaliyet gösteren, birbiriyle işbirliğinde bulunan ve aynı zamanda birbirine rakip olan, aralarında ticari ilişki bulunan işletmelerin ve onları destekleyici kurumların bir araya geldikleri örgütlenme modelleridir. Bugün bütün ‚baba devletlerin' üzerinde ciddi ciddi çalışmalar yaptığı ve büyük paralar yatırdığı bir yapılanma şeklidir. Örneğin Türkiye'nin milli kümelenme programı projesi için 6 milyon Euro proje kaynağı tahsis edilmiştir. Amaç şirketlerin başta uluslararası arenada rekabet şansını arttırmak, ARGE çalışmalarını geliştirmekten tutun birçok noktada işverenlerimize ve toplumumuza fayda sağlamaktı. İkinci ana sebebi ise tüketici açısındandı. Bugün Avrupa'daki vatandaşlarımız maalesef bilinçli tüketici olmaktan uzaklaştırılıyor. ‚Kurt dumanlı havayı sever!' atasözünü sık sık tüketicilerimizin bilinçsiz davranışlarından dolayı hatırlamak zorunda kalıyoruz. Özellikle gıda sektörüyle günlük yaşantısı içerisinde günün her bir saati yüz yüze olan tüketici kendisini meçhullerle dolu ama şaşalı bir platformda buluyor. „Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır lezzeti" Gerçeğini unutmuşçasına gıdanın ucuzuna saldırıyorlar. Şunu her zaman akılda bulundurmak gerekiyor; Eğer kendi yiyeceklerimizde de kendi sağlığımızda da cimrilik yapacak isek niye kazanıyoruz ne için bu gayret. Evet, ikinci ana sebebimiz tüketiciyi ucuz adı altında aldatılmaktan korumaktı. Yine tüketiciyi ucuz alıyorum diye israftan korumak yatıyordu. Evet. Böylesine büyük ve paha biçilmez bir misyon birkaç sentlik menfaatler için alaşağı edildi.

    Ben, kümelenme çalışmasını diğer branşlardaki arkadaşlara tavsiye ediyorum. Fırıncısından sarrafına, kuaföründen nakliyecisine, araba servisinden spor kulüplerine, tekstilcisinden restorancısına kadar hepsine. Aslında bu hususta şu anda Viyana'da çalışması gerekenler başta MÜSIAD, TÜMSIAD, ISV, ATIB, AYFED, KONDER vs. olması gerekmez mi?

    Gıda sektörü başaramadı. çünkü misyon ve vizyon onlara büyük geldi. Onlar başaramazdı çünkü onlar kendilerine uzanan nimetin kıymetini bilemediler. Onlar başaramazdı çünkü çünkü... Ama diğer pencereden bakıldığında en iyi onlar başarabilmeliydiler. Çünkü tedarikçileri tam destek vermişti. Yalnız onlar başarabilirlerdi çünkü birbirlerine rakip olmalarına rağmen yapılan onca toplantıda edep dışına çıkılmadan oldukça seviyeli toplanmasını ve dağılmasını bilmişlerdi. Bu, böylesine toplantılarda başarılması zor bir hadiseydi. Başarabilmeleri lazımdı çünkü medya da destek vermişti. Ama olmadı. Bu başarının sonunda Viyana'da açılabilecek olan okullar, kütüphaneler, diğer hizmet adresleri ve yeni işyerleri bir başka bahara kaldı. Bu çalışmanın sonunda sevinecek olan Yetimlerin sevinç kursağında düğümlendi ve 14 saat çalıştığı için ailesine vakit ayıramayan işçinin ve patronun 8 saat rüyalarında kaldı. Ama yine de olsun. Denendi. ‚tek tas duvar olmaz' sözü hatırlanmamış olsa da...

    Ama siz bunun peşini bırakmayın. Kümelenin. Büyümek için, gelişmek için, tecrübelerinizden istifade etmek için. Hangi iş dalında olursanız olun. Olduğunuz her iş dalında rakipleriniz olan vatandaşlarımızla ilişkilerinizi sıcak tutun. Korkmayın size ondan değil ya kendi zaaflarınızdan ya da bilinçsiz kalan tüketiciden zarar gelir. Onun için bir olun birlik olun ama tüketicimizi de bilinçlendirerek. Tüketiciyi bilinçlendirecek ise yazılı ve görüntülü basındaki arkadaşlardır. Onun içindir ki, basın önemlidir. Avusturya'daki basınımızın da kendi aralarında böyle bir çalışmaya ihtiyacı var. 10 gazete ve 3 TV kanalı ayrı ayrı gündemlerle mi gündem oluşturur yoksa hepsi aynı gündemlerle mi?

    Biz böylelikle sağlam bir lobinin temelini atar, sorunlarımıza cevap bulabilir ve dengesiz üç beş soysuz İslam ve Türkiye düşmanı ırkçılara cevap verebiliriz.

    Allah büyük düşünebilen büyük beyinleri, hoşgörü, yürekli ve bu fedakâr milletten eksik etmesin duasıyla..

    Abdullah Demirci



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri