Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Matematik neden öğreniliyor Neden matematik dersi görüyoruz Öğrencilerin matematik dersinde e din meleri amaçlanan beceriler: Bilgi birkimini kullanarak karşılaştıkları problemleri tanımlamayı , ne tür stratejiler
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 2      

  1. Misafir
    Sponsorlu Bağlantılar


    Niçin Matematik Öğreniyoruz

    Sponsorlu Bağlantılar




    Matematik neden öğreniliyor
    Neden matematik dersi görüyoruz

    Öğrencilerin matematik dersinde edinmeleri amaçlanan beceriler:
    Bilgi birkimini kullanarak karşılaştıkları problemleri tanımlamayı, ne tür stratejiler kullanması gerektiğini, ne gibi hataları neden yaptığını belirlemeyi, neden-sonuç ilişkisini daha kolay kurmayı, çözüm yolları üretmeyi, gerektiğinde problemi parçalara ayırıp tek tek çözümler geliştirmeyi kavrarlar.
    Bilgiyi kullanma yeteneklerini geliştirirler.
    Matematik dilini günlük yaşamlarında kullanır ve farkında olmadan kullandığı matematiksel becerileri de tanımlamayı öğrenirler.
    Olaylara çok boyutta bakmaya alışırlar. Problemler karşısında farklı tutum ve çözüm yolları geliştirme becerileri geliştirirler.
    Başka bilim alanları ve sanatla matematiğin ilişkisini görürler.
    Hedefler
    Evrendeki geometrik yapı ile sayılar arasında kurulan bağın niteliğini inceleyerek, doğanın matematik yapısını göstermek.
    Fiziksel evrendeki problemlerden matematiksel modeller oluşturmak.
    Modellerden hareketle çeşitli aksiyom sistemlerinin ve uzayların varlığını sezdirmek.
    Basit aksiyomları bir sıra içinde tanıtmak ve mantık kurallarından yararlanılarak ispatlama metodlarını öğretmek, böylece doğru düşünmenin aksiyomatik bir düzenle gelişebileceğini göstermek.
    Öğrencilerin düşüncelerinin verimini arttırma yönünden;
    İnceleme, araştırma ve araştırma merakı uyandırmayı;
    Öğrendiklerini şema halinde ifade edebilmeyi;
    Düzenli, dikkatli ve sabırlı olmayı;
    Düşünceleri düzene sokmayı;
    Tarafsız olmayı, peşin hükümden kaçınmayı, açık fikirli olmayı;
    Bilginin yayılmasını arzu etmeyi;
    Grup olarak çalışmanın verdiği fazladan gücün farkına varıp, gerektiğinde grup çalışması yapma becerisi edinmeyi öğrenirler.
    İbrahim Yumuşak


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Niçin İngilizce Öğreniyoruz
  3. Matematiği Niçin Öğreniyoruz
  4. Neden Matematik Öğreniyoruz
  5. Sosyal dersini niçin öğreniyoruz
  6. Neden Matematik Öğreniyoruz, Matematik Dersini Niçin Öğreniyoruz
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    Niçin Matematik Öğreniyoruz

    1 .Öğrencilerde mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme,
    2. Günlük hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde mevcut koşulları doğru değerlendirme,
    3. Mümkün olduğu hallerde bilgiyi nicelleşmiş verilerle ortaya koyma
    alışkanlığını kazandırma,
    4. Öğrencilere soyutlama yapma alışkanlığı kazandırma, bu yolla zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığı geliştirme,
    5. Öğrencilere özelleştirme ve genelleştirme yapma alışkanlığı kazandırma, bu yolla sezgisel düşünceyi geliştirme,
    6 . Estetik değerleri geliştirme,
    7 . Bir problemin değişik yollarla çözülebileceğinden hareketle, farklı görüş ve düşüncelere zihnen açık olabilme ve onlara saygı duyma alışkanlığını kazandırmadır.

    Lise matematik öğretiminin genel amaçları
    1 Çeşitli öğrenim dallarına ayrılacak olan öğrencilere, ileride kendilerine gerekli olacak ortak matematik kültürünü verme.
    2 Doğru düşünme kurallarını öğretme. İspat kavramını algılama. İspat edilebilen bilimsel sonuçlar ile dogmalar arasındaki farkı kavrama. Her alanda varılan yargıların ve hükümlerin ispat edilebilir nitelikte olmasının gereğini ve önemini kavratma.
    3 Geometrik kavramlardan ve modellerden hareketle aksiyonların gerekliliğini algılama.
    4 Matematiksel yapı kavramını algılama. Sayı sistemlerini, geometrik modelleri
    ve grup, halka, cisim, vektör uzayı gibi cebirsel yapıları kavratma.
    5 Geometrik problemleri incelemek için analitik geometrinin getirdiği
    kolaylıkları sezdirme.
    6 Küme, bağıntı, sıralama, fonksiyon kavramalarını ve önemlerini kavratma.
    7 Doğa olaylarını matematiksel modeller ile temsil etmeyi ve bu yolla doğa olaylarının açıklanabilirliğini algılama.
    8 Öğrencilerin edindiği bilgi ve becerileri günlük yaşayışlarında karşılaştıkları problemleri çözmek için kullanma alışkanlığı edinmelerini sağlama.
    9 Karşılaşılan problemlerin çözümünde, yerine göre,
    a Analiz ve sentez,
    b Tümdengelim,
    c Tümevarım,
    d Özelleştirme ve genelleştirme yollarını kullanma alışkanlığı edinmelerini sağlama.
    10 Öğretim ve öğrenim sürecinde öğrencide,
    a Matematiğe karşı ilgi uyandırma, olumlu tutum geliştirme,
    b İnceleme ve araştırma alışkanlığı yaratma,
    c Önyargısız ve tarafsız olabilme isteği uyandırma,
    d Bilginin yayılması için istek yaratma.



  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri