Hoşgeldiniz.

Arkadaşlar, 4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Özgün Yayınları 4. Tema Üretim, Tüketim ve Verimlilik Sayfa 71, 72, 73, 74, 75 Ayakkabının Öyküsü Etkinlik Soruları ve
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 3      

  1. Misafir Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    4. Sınıf Özgün Yayınları Ayakkabının Öyküsü Etkinlik Soruları Ve Cevapları

    Sponsorlu Bağlantılar




    Arkadaşlar, 4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Özgün Yayınları 4. Tema Üretim, Tüketim ve Verimlilik Sayfa 71, 72, 73, 74, 75 Ayakkabının Öyküsü Etkinlik Soruları ve Cevapları Lazım Bana.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. 4. Sınıf Özgün Yayınları Tüy Can Etkinlik Soruları Ve Cevapları
  3. 4. Sınıf Özgün Yayınları Vatan Etkinlik Soruları Ve Cevapları
  4. 4. Sınıf Özgün Yayınları Halay Etkinlik Soruları Ve Cevapları
  5. 4. Sınıf Özgün Yayınları Atatürk Etkinlik Soruları Ve Cevapları
  6. 4. Sınıf Özgün Yayınları Körebe Etkinlik Soruları Ve Cevapları
  7. Paylaş Facebook Twitter Google






  8. Sponsorlu Bağlantılar




    4. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Ayakkabının Öyküsü Etkinlik Soruları ve Cevapları

    AYAKKABININ ÖYKÜSÜ

    1. ETKİNLİK

    ‘Sandal” sözcüğünün farklı anlamlarını sözlükten araştırıp birer cümlede kullanınız. Yandaki boşluklara da sözcüklerin anlamlarına uygun resimler yapınız.
    Sandal: Sandal sözcüğü deniz taşıtı olarak kullanılmaktadır.
    Cümle: Sandalı boyadık.
    Sandal: Bir ağaç çeşidi olan sandal vardır.
    Cümle: Geçen gün sandal ağacı kestik.
    Sandal: Sardunya çiçeği yerine de kullanılmaktadır.
    Cümle: Üç sandal çiçeği aldık.

    2. ETKİNLİK

    Aşağıda belirtilen yerlerde ve dönemde yaşayanlar, tarihsel gelişimi için*de ayakkabıyla ilgili neler yaptılar? Dinlediğiniz metne göre listeleyiniz.

    • Mezopotamya da Sandalet
    • Romalılar döneminde takunya
    • İngiltere de pabuç
    • Cin ve Japonya da sivri uçlu ayakkabı
    • Afrika da terlikimsi


    3. ETKİNLİK

    Okuduğunuz metinden aşağıdaki yargılardan hangisini çıkarıyorsunuz İşaretleyiniz.

    • (Y ) O dönemde erkeklerin ayakkabıları çok rahatmış.
    • (D) Uzun etek, o dönemde kadınların gösterişli ayakkabılar giyinmelerine engel olmuştur.
    • (D) Kadınlar o dönemde ayakkabı giymedikle*rinden ayak yapıları bozulmuştur.
    • (D) Ayakkabının süslü olması, onun rahat olduğu*nu gösterirmiş.


    4. ETKİNLİK

    Yandaki karikatürü inceleyiniz. Okudu*ğunuz metinde Afrika yerlilerinin kâşiflerin ayakkabılarını görünce neler düşündükle*rini hatırlayınız. Karikatürden anladıklarınızı yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.

    • Cevap Arkadaşlar bakar mısınız ben ayaklarımıza diken batmasını engelleyecek bir icat yaptım adına da ayakkabı dedim der gibi sohbet etmektedirler.


    5. ETKİNLİK

    Eskiden Çin’de ve Japonya’da kadınlara uygulanan küçük ayakkabı giy*dirme geleneğini doğru buluyor musunuz? Buna göre aşağıdaki anlatımlarla igili düşüncelerinizi örnekler vererek yazınız.
    Toplumda süregelen bazı gelenek ve görenekler doğru olmayabilir sorgulanmalıdır.

    • Cevap Katılıyorum. Çünkü kadınların ayakları küçük kalsın diye yapılan uygulama sağlık açısından son derece zararlıdır.

    Moda olan şeyler çoğunlukla insanların rahatına ve bütçesine uygun olmayabilir.

    • Cevap Doğrudur. Çünkü insanlar her gün ortaya çıkan yeni bir ürünü alamayabilirler. Maddi durumları yetmeyebilir. Bu da onlarda bazı sorunlara yol açabilir.


    6. ETKİNLİK

    Aşağıdaki giyecek adları arasından ayağa giyilenlere verilen adların yanındaki noktalarını birleştiriniz. Bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını sözlükten araştırınız. Bakalım ne bulacaksınız!

    • Cevap Pantufla—makosen—nalın—-


    7. ETKİNLİK

    Atasözleriyle ilgili çalışmaları yaparken “Atasözleri Sözlüğü”nden de yarar*lanınız.
    Aşağıdaki cümlede geçen atasö*zünü tamamlayınız.
    Ee, boşuna dememişler PARAYI veren, düdüğü ÇALAR diye.
    Aşağıya, tutumlu olmanın yararını anlatan atasözlerini araştırıp yazınız.

    • Cevap
    • Damlaya damlaya göl olur
    • Ak akçe kara gün içindir.

    Aşağıdaki atasözlerinin anlamla*rını bulup birer cümlede kullanınız.
    Çarık çarıkla, sarık sarıkla.

    • Cevap Her şey kendine uygun malzemelerle güzeldir

    Ne demişler çarık çarıkla sarık sarıkla.
    Dünya bol olmuş neye yarar, pabuç dar olduktan sonra.

    • Cevap İnsanlar ancak bazı uygun durumlar oluştuktan sonra bazı konularda rahata ererler.

    Aşağıdaki sözcükleri doğru sıralayarak bir atasözü oluşturunuz.
    var / bri / elin / var / iki / elin /sesi / nesi

    • Cevap Bir elin nesi var iki elin sesi var.


    8. ETKİNLİK

    Bir ayakkabı fabrikası, üretim fazlası ayakkabılarını satmak için yeni pazar*lar aramaya başlar. Afrika’ya da iki eleman gönderir. Yerlilerin ayakkabısız olduğunu gören 1. eleman, burada ayakkabı giyme alışkanlığının olmadı*ğını, Afrika’nın iyi bir pazar olamayacağını firmasına bildirir. Aynı durumdaki yerlilerle karşılaşan 2. eleman ise heyecanla, “Burada hiç ayakkabı satılma*mış, çok fazla talep olabilir. Üretimi daha da artırın!” diye rapor gönderir.
    a. İki elemanın farklı rapor vermelerini neye bağlıyorsunuz?

    • Cevap Kimi ayakkabıyı bir ihtiyaç olarak görmemekteyken, diğeri ise bu insanlara ayakkabı ihtiyacı hissinin verilmesiyle büyük satışlar yapılabileceğini söyler. Bakış açısından kaynaklanır.

    b. İkinci eleman yerlilere ayakkabının bir ihtiyaç olduğunu nasıl anlatabi*lir? Onlara ayakkabıyla ilgili bir reklam hazırlayarak yardımcı olunuz.

    • Cevap Ayakkabı giyen ile giymeyen birinin ayaklarını gösterir. Giyenin ayakları tertemiz hiç yara yokken diğerinin ayakları ise batmış ve berbat yaralarla kaplı olacaktır.




  9. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.