Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Konuşamayan insanlar başkalarıyla nasıl iletişim kurabilir Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Ailenizle Ve Başkalarıyla Kurduğunuz İletişim Biçimleri Arasındaki Farklılıklar Nelerdir B İnsanlarla iyi iletişim kurmanın
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 6      

  1. Kayitsiz Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Konuşamayan insanlar başkalarıyla nasıl iletişim kurabilir

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İletişim Ve İletişim Engelleri

    Bu konuya başlarken genel anlamda iletişim konusunun ele alınmasının nedeni, iletişimin hayatın her alanında yer kaplaması hatta hayatın kendisini oluşturmasıdır. İleride özelde öğrenci öğretmen iletişimi ele alınacaktır fakat bu yeterli değildir. Çünkü okul dışındaki özel hayatlarında diğer insanlarla iletişim kuramayan öğretmenlerin okulda öğrencileri ile de iletişim problemi yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu nedenle bu konuya başlarken genel olarak iletişim konusu kısaca ele alınmıştır

    İletişim neden önemlidir? Çünkü eğer bir şeyler elde etmek istiyorsak hayatın hangi alanında olursa olsun doğru iletişim kurma zorunluluğumuz vardır. Ancak doğru iletişim kurduğumuzda iletmek istediğimiz mesajı karşı tarafa aktarabilir ulaşmak istediğimiz sonuca ulaşabiliriz. Söylemek zorunda olduğumuz mesajı en iyi ifade edecek yöntemi bulmak, doğru ifadeleri kullanmak, karşımızdakinin onu mutlaka anlamasını sağlamak, verilen cevabı anlamak iletişim sürecinin en önemli öğeleridir (Sillars, 1995).
    Bir çok yabancı dilde ortak olarak kullanılan “komünikasyon” sözcüğünün Türkçe’ye uyarlaması sayılabilecek iletişim, kişiler arasında yer alan düşünce ve duygu alışverişini dile getiren bir terimdir(Cüceloğlu,1987). Eğitim terimleri sözlüğünde iletişim, bir düşüncenin, bir duygunun yüz, el, kol ve baş hareketleri, konuşma yoluyla ya da yazı, telefon, radyo,televizyon gibi bildirişim araç ve gereçlerinden yararlanarak bir kimseden başka bir kimseye iletimi olarak ifade edilmektedir (Oğuzkan,1993,3). Dökmen (2002) ise iletişimi, bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci olarak tanımlamamaktadır. Bu tanıma dayanarak iki insanın karşılıklı konuşmasının iletişim sayılabildiği gibi, arıların bal bulunan yeri birbirlerine bildirmeleri de iletişim sayılabilir (Memişoğlu,2004,2).
    İnsanlar, sosyal bir varlık olduğu için iletişim vazgeçilmezdir.İnsanın ihtiyacı olduğunda bir başkasıyla iletişim kurar. Kişiler duygu ve düşüncelerini iletişimle ifade eder. Bu ifadeler her hangi bir konuda olabilir. Konusu ne olursa olsun insanların kendilerini ifade edebilmeleri için iletişim kurmaları gereklidir. Bu nedenle iletişim, insanlar için temel bir gereksinimdir.
    Kişiler, kendilerini doğru ifade edemedikleri zaman aralarında bir anlaşmazlık ortaya çıkar. Bu da çatışmaya yol açabilir. Örneğin;öğretmenin öğrencilere emirler verip, öğrencilerin tepkilerini önemsemeyişi. Bu iletişim olarak kabul edilemez. Çünkü öğretmen ile öğrenci arasında çatışmaya sebep olur.
    İletişim sadece konuşma değildir. İletişim, aynı zamanda ne söyleyeceğini bilmek, bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına, nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, en iyi nasıl söyleneceği hususunda fikir yürütmek, akıcı bir dille ve karşıdaki kişi ile göz kontağı kurarak konuşabilmek ve alıcının verilen mesajı anlayıp anlamadığını kontrol etmektir(Memişoğlu,2004,2). Örneğin; öğretmen, öğrenci ile konuşurken göz teması kurmazsa iletişimde bir kopukluk olur. Çünkü; vücut dili bazen sözlü iletişimden daha çok şey ifade eder. Öğrenci de öğretmenin kendisini dinlemediğini düşünür. Bu da başarılı bir iletişim sayılmaz. Başarılı iletişim oluşturmak için; yapmamız gereken bazı davranışlar vardır. Bunları şu şekilde açıklayabiliriz:
     Karşımızdaki kişilere saygı duymalıyız.
     Onlara önemli olduklarını hissettirmeliyiz ve güven vermeliyiz.
     Onları olduğu gibi benimsemeliyiz.
     Empati kurmaya çalışmalıyız.
    İletişimin en fazla kullanıldığı alanlar okullar olduğu için, iletişime buralarda daha çok özen gösterilmelidir. Okullarımızda eğitim, iletişimle meydana gelmektedir. İletişim olmadan eğitim olanaksızdır. Örneğin; konuşamayan çocuklar için açılan okullarda öğretmen ve öğrenci arasında beden dili ile iletişim sağlanmaktadır. Bu da eğitime kolaylık sağlamaktadır.
    Eğitim sürecinde öğretmen “kaynak”, öğrenci ise “alıcı” konumundadır. Öğretmen anlatmak istediklerini çeşitli araçlarla öğrenciye ulaştırır. Öğretmen, eğitim süreci boyunca öğrenci ile iletişim halindedir. Bu çift yönlü iletişim, eğitim için önemlidir. Çünkü eğitimin temel kaynakları öğretmen ve öğrencidir. Başarılı bir iletişim öğrencide olumlu davranışlar geliştirmede yararlı olur.
    Öğrenci ile öğretmen arasında iletişimi engelleyen bazı etkenler vardır. Bu etkenler, bir mesajın verilmesini ve alınmasını olumsuz yönde etkileyen tüm faktörlerdir. Bu engellerin üstesinden gelmek için varolan engelleri analiz etmek gerekmektedir. Bu analiz engellerin ne zaman varolduğunu, bu engellerin neler olduğunu, kaynağı nasıl etkilediğini, alıcıyı nasıl etkilediğini, anlamaya yardımcı olmaktır. Engeller bütünüyle yıkılıp ortadan kaldırılamaz. Fakat engellerin kaçınılmaz olduğunu bilmek ve neler olduklarını anlamak bunların aşılmasını sağlayacaktır.
    Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:
     Emir vermek, yönlendirmek
     Uyarmak, gözdağı vermek
     Ahlak dersi vermek
     Öğüt vermek, çözüm ve öneri getirmek
     Öğretmek, nutuk çekmek, mantıklı düşünceler önermek
     Yargılamak, eleştirmek, suçlamak, aynı düşüncede olmamak
     Övmek, aynı düşüncede olmak, olumlu değerlendirmeler yapmak
     Ad takmak, alay etmek
     Yorumlamak, analiz etmek, tanı koymak
     Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak
     Soru sormak, sınamak, çapraz sorgulamak
     Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak
    Bu 12 madde neden engel olarak tanımlanmıştır?. Çünkü öğrencinin öğrenmesini engelleyen sorunların çözümünde gerekli olan iki yönlü iletişimi yavaşlatır, engeller ya da tümüyle yok eder (Gordon, 1993). Bu 12 iletişim engeli sonucunda sorunun nedeni tam olarak anlaşılamamakta, problem davranış gerektiği gibi ortaya konamamaktadır. Ayrıca öğretmenin öğrenciye bu tarz yaklaşımları öğrencinin kendisini olumsuz değerlendirmesine kendini kötü ve değersiz hissetmesine yol açar.




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri