Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Ampullerin Parlaklıkları Neden Farklıdır Trafik İşaretlerinin Şekilleri Ve Renkleri Neden Farklıdır Trafik İşaretlerinin Renkleri Neden
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 3      

  1. Kayitsiz Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır?

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır?



    Trafik ışıkları uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri kontrol için
    uyguladığı sinyaller örnek alınarak başlamıştır. Demiryolları idaresi kırmızı
    rengi ‘dur’ sinyali olarak seçmişti. Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin ve ölümün simgesi olarak görülmüştür. Demiryollarının faaliyete geçtiği 1830′lu yıllarda ‘ikaz’ ışığının rengi yeşil, ‘geç’ ışığının ise beyazdı.
    Bir süre sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı çünkü beyaz renkli ‘geç’ sinyali
    diğer sokak lambaları ile karıştırılabiliyordu. Ama daha da kötüsü ‘dur’
    işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden düşünce ışık beyazlaşıyor,
    ‘geç’ sinyali olarak algılanıyor ve kazalara neden olabiliyordu.
    Sonunda demiryolcular kırmızıyı ‘dur’, yeşili ‘geç’ sarı rengi de ‘ikaz’ sinyali
    olarak kullanmaya başladılar. Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en göz
    alıcı renktir. Böylece makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı
    görürse, bir şeylerin yanlış olduğunu anlıyor ve tedbir alıyordu.
    Karayollarına gelince, yollarda sadece atların ve at arabalarının bulunduğu
    tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik büyük bir sorundu. İlk trafik lambası
    otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce 1868′de Londra’da kullanıldı. Gazla
    yakılan ve bir eksen etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir yıl
    sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu uygulama da ortadan
    kaldırıldı.
    Öte yandan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya
    başlamalarıyla birlikte durumdaha da kötüleşti. Çeşitli şehirlerde değişik
    uygulamalar denendi. Demiryollarındaki uygulama örnek alındı ama
    demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı. Bu sistem iki yolun kesiştiği
    kavşaklarda işe yaramıyordu.
    Sonunda günümüzdekilere benzeyen ilk elektrikli otomatik trafik lambasını,
    ilkokul mezunu ve ABD’deki Cleveland’da otomobil sahibi ilk siyah olan Garrett
    Morgan geliştirdi. 1914′de ilk denemelerine başlayan Morgan 1923′de de bunun
    patentini aldı. Morgan 1963′de ölümünden biraz önce patentini 40 bin dolara
    General Electric’e sattı.
    Morgan’ın lambaları demiryollarına benzer şekilde bir "T" üzerinde kırmızı ve
    yeşil iki lambadan ibaretti. Çok geçmeden ikaz anlamında sarı lamba da ilave
    edilerek, uygulama bütün dünyaya hızla yayıldı.
    Aradan geçen yıllara rağmen sarı renk hala ‘ikaz’ anlamında kullanılıyor ama günümüzde
    sürücüler onu ‘geç’ sinyali olarak algılıyorlar.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri