Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

trafikte yayaların doğru ve yanlış davranışları belirlenmesi hakkında bilgi Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın trafikte yayaların doğru ve yanlış davranışları ile ilgili slayt yayaların trafikte
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 42      

  1. Kayitsiz Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    trafikte yayaların doğru ve yanlış davranışları belirlenmesi

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Trafikte Yayaların Doğru ve Yanlış Davranışları
    Yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yürüme ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir

    Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya
    genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu kadar çok kaza olması ve
    kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz
    trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.

    Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki
    istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.

    Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem
    sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim
    almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı ışıkta
    geçmek gibi…)

    Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir. Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

    Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır.

    Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin.

    – Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
    Yanlış!
    Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

    – Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
    Yanlış!

    Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s
    hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

    – Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
    Yanlış!

    Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

    – Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
    Yanlış!

    Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük
    lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine
    daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

    – Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

    Yanlış!

    Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Yayalar tarafından sergilenen doğru ve yanlış davranışlar...
    6/1/2009 · Kategori: performans odev

    Meydana gelen ölümlü ya da yaralamalı trafik kazalarında yayaların % 62,3”ü erkek, % 37,7’si ise bayandır. Trafik kazasında ölen her 100 yayadan 62,2’si erkek, 38,8’i ise bayandır.
    Kazaya karışan yayaların yaş gruplarında ise 18 yaşına kadar olan yayalarda yığılma olduğu görülmektedir. Özellikle 0-05 yaş grubunun neredeyse her 4 yaya kazasından birinde yaralandığı veya öldüğü gerçeği anne ve babaların bu konuda ihmalleri olabileceğini göstermektedir.

    0-05 yaş grubunun en çok gerçekleştirdiği kusurlar ise sırasıyla araçlara ilk geçiş hakkını vermemek, yola birden bire çıkmak ve kırmızı ışıklı trafik işaretinde veya yetkili memurun dur işaretinde geçmektir (0-05 yaş grubu kazalarının kazaların %. 68,1’i). Bunun yanında 0-05 yaş grubu yayaların % 22,5’i trafik kazasının oluşumunda kusursuzdur. Diğer önemli bir yaş grubu ise ilköğretim çağı öğrencilerinden oluşan 06-11 yaş grubudur. Bu grubun en sık gerçekleştirdiği kusur ise % 42,9 ile yola birdenbire çıkmak ve % 29,2 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Bu yaş grubunda kusursuz yayaların oranı ise sadece % 11,5’tir. Yaya kazalarının sonuçlarının yaş gruplarına göre değerlendirilmesinde özellikle 0-18 yaş grubunda dağılım benzerlik göstermektedir. Ancak 40-45 yaş aralığında yaralanma ile sonuçlanma %8,1 gibi bir değere sahipken, bu aralıkta ölümle sonuçlanan yaya kazası mevcut değildir. Kazaların % 21,2’sinde yaya kusurunun olmadığı görelmektedir. Ancak kusurlu olan yayalar ise %21,5 dağılım ile 52 yaş üzeri grupta toplanmaktadır. Bu grubun yanında her 100 kusurlu yayadan 46,6’sı 18 yaşını doldurmamıştır.
    KUSUR ÇEŞİDİ

    YÜZDE

    Kusur Yok

    21,2

    Kırmızı ışıklı trafik işaretine veya yetkili memurun dur işaretinde geçmek

    3,9

    Yola birden bire çıkmak

    16,4

    Duran aracın önünden veya arkasından çıkmak

    4,3

    Araçlara ilk geçiş hakkını vermemek

    49

    Yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak

    3,9

    Hareket halindeki taşıta asılmak

    0,1

    Otoyola girmek

    0,1

    Yol içerisinde hatalı şekilde elle sürülen araç kullanmak

    0,3

    Diğer

    0,7

    Yayalar tarafından en çok işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Ancak bu ihlal sonucu gerçekleşen kazaların sadece %1,2’si ölümle sonuçlanmış, kalan %98,8’i ise yaralanma ile sonuçlanmıştır. Sıklıkla gerçekleştirilen diğer bir kusur ise yola birdenbire çıkmaktır ve kusur dağılımı baskın olarak 0-11 yaş grubu tarafından gerçekleştirilmektedir (%73,5). Bu kusuru en az işleyenler ise 52 yaş üzeridir. Kusuru gerçekleştiren her 100 kişiden 1,4 ise ölmektedir. Yayaların % 3,9’u yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak suretiyle kazalarda kusura sahiptir. Bu kusurun bulunduğu kazaların meydana geldiği yerlerin % 78,2’sinde kaldırım bulunmaktadır. Bu değerlendirme yayaların kaldırımları tercih etmediğini göstermektedir. Yayaların kaza sırasında giymiş oldukları giyecek özellikleri değerlendirildiğinde yayaların %52,8’nin açık renkli giyindiği,% 44’nün ise koyu renkli giyindiği görülmektedir .Ancak gece meydana gelen kazalarda açık renkli giysi kullanma oranı % 29,3’e düşmekte, koyu renkli giysi kullanma oranı ise %66 ya yükselmektedir. Reflektif malzeme kullananların sayısında da %1,6’lık artış olmaktadır. Bununla birlikte reflektif malzeme giyenlerin karıştığı kazaların hiç birinde ölümle karşılaşılmamıştır.


 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri