Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

italyanın giyim kültürü nedir ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın italyanın giyim tarzı nedir italyanın giyim özellikleri Almanyanın Giyim Kültürü, Alman giyim tarzı Manisanın Yöresel
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 57      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    italyanın giyim kültürü

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İTALYAN KIYAFETİ

    13.yüzyılın sonundan itibaren Avrupa modasına hakim olan italyan moda akımı, 15.yüzyılın ikinci yarısından itibaren bu etkisini yitirmeye başladı. Bu zamanda yarımadanın ortaçağ bölümlerinin zenginliği batı Krallıklarının dikkatini çekti.15.yüzyılın ikinci yarısında Fransa, İspanya ve Hollanda birleşti ve bu da ekonomik gelişmeyi beraberinde getirdi.

    15.yüzyılın sonunda İtalyan kostümü Fransız, Alman ve en çok İspanyol modasından etkilendi. 1494 'te Ferrara'daki mantolar İspanyol tarzından etkilendi. Kadınlar önemli toplantılarda ve kutlamalarda çok ihtişamlı olan İspanyol kostümlerini tercih ediyordu. Bunun en iyi örneği ispanyol soyundan olan Lucrezia Borgia'dır. 1491'de Beatrice d'Este ve Ludovico il Moro 'nun düğün töreninde bütün kadınlar İspanyol tuvaletleri giymişlerdi. Alman stilinin etkisi İspanyol stiline oranla daha az olsa da 1504'te Venedik idaresine Alman stilindeki kıyafetlerin giyilmesini yasaklatacak derecede vardı.

    1494'ten önce fransız stili etkisini esas olarak Piedmont'ta gösterdi ve İtalya'nın yeri kalan kısmında o kadar etkili olamadı. Fransız stili denince akla genellikle ayakkabı ve şapkalarda olan stil geliyordu. Ama Naples seferi bunu değiştirdi ve Fransız akımnın güçlenmesine sebep oldu. VIII.Charles İtalyanların zerafet ve gösterişte zayıf olduğunu bildiğinden muhteşem bir kıyafet ile İtalyan halkının karşısına çıktı ve bu akıllıca hareketiyle bütün İtalyan halkının beyenisini topladı. Böylece VIII.Charles'ın kendisi İtalyan stilinden etkilenirken İtalyan halkı da Fransız stilini kendi kültürüne ve zevkine uydurdu.

    Venedik'te ve Kuzey İtalya'da geniş Fransız pelerinleri giyiliyordu.Büyükelçi Calco Sforzu ailesinin
    işbirliği için Sekizinci Charles ile anlaşmaya gittiğinde,daha önce İspanyol etkisi altında kalmış olduğunu gördüğümüz Beatrice d'Este Calco'nun sekreterine kendisine Britanya'lı Anna 'nın giydiği kostümlerin
    tariflerini getirmesi için emir verdi.Kocası Ludovico il Moro'da kendisine ressamların resimlerini getirmesini
    emretti.Bundan da anlaşılacağı gibi ilgi çok büyüktü.

    Bu uyum döneminde,evvelki dönemin eksantrikliklerine karşı kampanya devam etti.1512'de Cenova
    ve Milan'da ve 1520'de Roma'da derin dekolteye karşı kurallar koyuldu.1514'te Venedik'te ihtişam kuralları
    koydu ve bir de kontrol merkezi kurdu.Bu kuralları belki de 1498'de Floransa'da yakılan ve Medici ve bayağı sanata karşı olan Savonarola'nın gecikmiş etkisi olarak yorumlamalıyız.

    16 yy'da yaşayan bir Floransa tarihçisi,B.Varchi,şöyle yazmıştır:'' 1512'den beri kadın ve erkek giyiminin zerafet kazandığına şüphe yoktur.İnsanlar artık o bol kolları uzun,önleri kısa gömlekleri giymiyorlar... veya o önleri yukarı kaldırırılmış şapkaları... veya o komik topuklu ayakkabıları da giymiyorlar.
    Mantolar ise doğal olarak siyah..."

    1538'de Alessandro Piccolomini tarafından yazılan " Rafaella ve Margherita Arasındaki Söyleşi " de
    moda, 'zengin ve hoş' olarak anlatılmıştır,ve bir kadın için en iyi şeyin "kendi modasını kendisinin hayal etmesi" olduğu söylenmiştir.

    Sadece zevk değil, fiziksel görüntü de değişti ki bu fenomen daha sonra modada bir çok kez tekrarlandı.İtalyanlar balık eti kadınlardan hoşlanmaya başladılar.Montaigne'e göre bu akım kadınları şişman ve geniş gösteriyordu. Bu kadın tipi önceleri Palma Vecchio ve Bernardini'nin tablolarında temsil edilmiş, sonrasında Tiziano, Bronzino, Sodoma ve Palma Giovane tarafından da eserlerinde buna yer verilmişti.Kıyafetler, çeşitli süsler, al renkte brokarlar , bükülmez biçimde katlanmış kadife kumaşlar ve de altın, yakut, zümrüt, elmas gibi değerli taşlarla bezenmiş kuşaklarla donatılmıştı.İtalyan Rönesans artistlerinin elinde şekilenen 16.yüzyıl İtalyan modası, yüzyılın sonuna doğru toplumun içinde önemli yerlerde giyilecek kıyafetleri yönlendiren bir işaret oldu.

    İTALYAN MODASINDAKİ İSPANYOL ETKİLERİ

    1525'teki Pavia Savaşı V.Charles lehine sonuçlanınca İspanyol egemenliği yeniden göründü; bu egemenlik kıyafetlerin detaylarında olmasa bile genel görünümüne büyük ölçüde yansıdı.V.Charles'ın sarayına ait kıyafetlerdeki beli ve göğsü saran iskelet sistemi ve de katların bükülmeden oluşturulan tanzimi, İtalyanın zengin kumaşlarına ve moda stillerine yansıdı.

    Bu İspanyol etkili kürklerle bezenmiş ipek bluzlar ve kadife pelerinler ve şapkalar sadece erkekler tarafından değil aynı zamanda kadınlar tarafından da çok tutuluyordu ki yüzyılın sonlarına doğru saray kadınlarının dışında orta sınıfa mensup kadınlar bile erkek çizgisi taşıyan bu kıyafetleri taşımaya başlıyorlardı.

    İspanya, ayrıca modayı siyah rengin baskın kullanılması konusunda da etkilemişti, özellikle de Tiziano'nun tablolarında görüldüğü üzere erkek kıyafetlerinde siyah rengin kullanımı ön plana çıkmıştır. Kadınlarda ise daha çok ön plana çıkan renk yeşil, lacivert veya koyu mordu. Fakat Lucrezia Borgia, Laura Bentivoglia'nın İsabella d'Este'ye yazdığı bir mektupla siyah ve altın rengin arasındaki inanılmaz güzellikteki uyumu belirgin bir seçimle gösterdi; bu mektupta Laura Bentivoglia, İsabella d'Este'ye siyah ipekten dokunmuş, dar ve işlemeli kollara sahip esvabını tasvir ediyordu. Baldassare Castiglione " 2. Cortegiano" da siyahın bir elbiseye zerafet verdiğini söyledi ve siyah olmazsa koyu bir rengin kullanılması gerektiğini belirtti."Geri kalan içinse ben, kostümün İspanyol halkının ağırlığını temsil etmesi gerektiğine inanıyorum".Fakat aynı zamanda yabancıların İtalyan stiline yaptığı etkiden de şikayet ediyordu.

    Yüzyılın sonuna doğru İspanyol etkisi daha çok görülmeye başladı.Salviati,Bronzino.Moroni ve
    Barrocchio'nun muhteşem portrelerinde bütün kadın ve erkekler hep İspanyol akımına uygun kıyafetlerini sergilediler.

    Bir kadının kostümü genel olarak dış elbiseden(gamurra), ortaçağdaki cübbeden kalma,pahalı nakışlarla bezenmiş daha uzun bir iç elbiseden(sottana) oluşurdu.Eteğin kenarları uzundu ve genelde yukarı
    kaldırılırdı.Elbise kolları bazen bol bazen ise apoletlerle süslenmiş ve dar olurdu.Bu kıyafat genellikle bir
    peçe ile tamamlanırdı.Samandan yapılma şapkalar ise ancak yüzyılın ortalarına doğru görülmeye başlandı.

    İspanyol kadınlarından etkilenen İtalyan kadınları iç eteğin şeklini ve takunyalarının yüksekliğini değiştirerek daha dik bir silüet oluşturdu.Bu değişikliklikler İtalya'nın Venedik haricinde İspanyol etkisinin
    altında olduğunu ve böyleceeski Avrupa merkezi olma niteliğini kaybettiğini gösterir.5.Charles'ın resmen hükümdarlıktan çekilmesinden sonra İtalyan kostümü İspanyol Krallığı ve Haspurg kutsal Roma İmparatorluğu'nun etkisi altında giderek kötüleşen sosyal ve ekonomik idaresini yansıtır.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri