Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Televizyonun sosyal bilimlere k atkı ları nedir? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Bilgisayarın sosyal bilimlere katkıları nedir? Telefonun sosyal bilimlere katkıları nedir? Televizyonun sosyal bilimlere

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Televizyonun sosyal bilimlere katkıları nedir?

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    BASIN VE YAYIN ARACILIĞI İLE SOSYAL ETKİ

    Televizyon, radyo, gazete gibi basın ve yayın araçları insanların duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını etkilemek için uğraş verir. Türkiye’de televizyon kanallarının insanları farklı şekillerde etkiledikleri günlük yaşam içerisinde kolaylıkla gözlenebilir. Bu kanallar birer sosyal etki kaynağı olarak kendi düşüncelerini, fikirlerini topluma aşılamak istemektedir. Örneğin x ismini duyduğumuzda bu kanalın dilini, milliyetçi..vs. bir kanal olduğunu anlamak mümkündür. Y gazetesi dediğimizde ise bu gazetenin sol politik görüşe yatkınlığı bilinmektedir.

    Basın ve yayını kullanmanın en önemli avantajı aynı anda milyonlara ulaşabilmesi ve çok sayıda insanı etkileyebilmesidir. Ancak, doğası itibariyle bu tür bir ortam kişisel düzeyde değildir, birebir ilişki yoktur. İnsanlar kendi salonlarında televizyon seyrederken, radyo dinlerken veya gazete okurken sosyal etkileme çabasına maruz kalmaktadırlar. Konuşmacı, ne fiziksel olarak yakındır ne de tek bir kişi olarak tanımlanabilir. Ayrıca, izleyicilerin nasıl bir ortamda, kimlerle bu programları izledikleri sosyal etkinin derecesini değiştirebilir.

    Çok etkin bir sosyal etki kaynağı olarak bilinen televizyon, radyo ve basılı yayınlar birçok işadamı ve devlet görevlileri tarafından kendi ürünlerini veya fikirlerini reklam etmede kullanılmaktadır. Örneğin, insanların sigara içme alışkanlıklarını etkilemek isteyen bir kurum, basın-yayın araçları ile geniş kitlelere ulaşabilir ve mesajını kolaylıkla onlara iletebilir. Hitap edilen kitlenin büyüklüğü, basın-yayın araçlarını ürünlerin pazarlanmasında da rağbet edilir hale getirmiştir.

    Sözü edilen bu basın ve yayın araçları arasında sosyal değişiklik yaratma gücü açısından farklılıklar vardır. Televizyonun insanlar üzerinde yaptığı etki bir gazetenin etkisinden farklıdır. Günümüzde her evde bulunan televizyondan insanlara ulaşmak daha kolayken, bu kolaylık kitap, dergi-gazete ile sağlanmayabilir. Ülkemizde birçok kişinin gazete ve kitap alma alışkanlığı ve gücü bulunmamaktadır. Bu açıdan televizyon daha avantajlıdır. Diğer taraftan, insanların seçiciliklerinden dolayı belirli programları izlemeleri televizyonun sosyal etki kaynağı olarak gücünü göreceli olarak azaltabilir. Ayrıca, televizyonda programlar genellikle bir defa yayınlanır, o an seyredilmediyse bir daha yakalama ihtimali düşüktür. Buna karşın, alınan gazete, kitap veya dergi istenildiğinde tekrar okunur. Dergi ve gazeteler televizyondan farklı olarak ayrıntıları daha derinlemesine inceleme ve okuyucularına aktarma imkanına sahiptir. Haberler daha geniş kapsamlı olarak sunulur. Köşe yazarları konu hakkındaki görüşlerini aktarabilirler. Dergi ve gazeteler olayları ve düşünceleri sunma teknikleriyle insanları etkileme, ikna etme güçlerini artırırlar. Ancak, dergi ve gazetelerde her yazının veya haberin aynı dikkatle okunmaması ise olumsuz bir yöndür.

    Basın-yayın araçlarının sosyal etki güçleri, sadece kendi özelliklerinden ve içeriklerinden değil, bu araçları seçen kitlelerin özelliklerinden de önemli ölçüde etkilenir. İnsanlar televizyon kanalı ve gazete-dergi tercihleri ile kendilerini belirli sosyal etki kaynaklarına yönlendirirler. Bireyler seçiciliklerinden dolayı belirli programları izleyerek veya belirli kitap ve dergileri okuyarak kendilerini diğer sosyal etki kaynaklarından uzaklaştırabilir. Bireylerin kendi düşünce ve tutumlarına uygun bilgilere yönelmesine seçici maruz kalma denir. Buna karşın, bireylerin kendi düşünce ve tutumlarına ters düşen bilgiden uzaklaşmasına seçici kaçınma adı verilir. Bu iki yolla bireyler kendilerini sosyal etkiye karşı korumuş olurlar ve sosyal etki kaynaklarından daha az etkilenirler.

    Şu ana kadar bahsedilen üç tür sosyal etki ortamının birlikte kullanıldığı durumlar da vardır. Sosyal etkinin en başarılısı bu yolla olanıdır. Hem basın-yayın araçlarının kullanılması, hem söylemler verilmesi hem de birebir iletişimin kurulması sosyal etkinin derecesini arttırabilir. Üç tür sosyal etki ortamı aynı anda kullanıldığında kişiler verilen mesajı dinlemek zorunda kalırlar. Dinleme yolu ile konuya aşina olan bireylerin birebir iletişim ve diğer sosyal etki ortamları ile etkilenmeleri daha da kolaydır.




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri