Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Zekayla ilgili bilgiler , Zeka hakkında bilgiler llazım Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Zeka ile ilgili hikayeler Zeka ile ilgili bilgi Zeka ile ilgili deyimler
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Zeka ile ilgili bilgiler

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Zeka ile ilgili bilgiler


    • Kişilerin, yaşadığı ortama
      göre bazı zekâ alanlarının zamanla köreldiğini biliyor musunuz?


    • "Herkes sekiz zeka ile doğar"
      desek ne düşünürsünüz?

    • Hangi zekâ türü daha önemli?

    • Yaşanılan ortamlar zekâları
      nasıl etkiliyor?

    • Hangi zekâyı etkin
      kullanıyorsunuz?
    İşte çarpıcı
    yanıtlar:



    Hacettepe Üniversitesi Eğitim
    Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Özcan Demirel, çoklu zekâ kuramının amacının,
    eğitimde bireylerin neler yapabildiğinden çok neler yapabileceğinin düşünülmesi
    olduğunu belirtiyor. Herkesin sekiz zekâ ile doğduğuna dikkat çeken Demirel, bu
    konudaki soruları şöyle yanıtladı:





    ......
    Hangi zekâ türü daha önemli?

    - Hepsine eşit derecede
    önem verilmeli. Geleneksel sistemde dil ve matematik zekâsı üzerinde
    yoğunlaşılıyor. Yeni kuramda ise öğrencilerde bulunan tüm güç ve becerilerin
    tanınması ve öğretilmesi görüşü temel alınıyor.

    Herkes 8 zekâ alanına sahip midir?

    - Evet, tüm
    insanlar hepsine birden sahip olarak doğar. Ancak öğrenciler sınıfa farklı zekâ
    alanları gelişmiş halde gelir. Çünkü çevreler farklıdır. Başka bir deyişle, her
    çocuk kendi zihinsel güç ve zayıflıklarıyla öğrenme ortamına
    katılır.

    Zamanla değişiklik olur mu?

    -
    İnsanların sahip oldukları tüm zekâlar yaşam boyu gelişim halindedir. Önemli
    olan çocuğun güçlü ve zayıf olduğu alanlarını görüp bunları geliştirecek
    uygulamalar yapılmasıdır. Yapılacak en büyük yanlış, bir insanın özellikle bir
    çocuğun tek tür ile etiketlenmesidir.

    Yaşanılan
    ortamlar zekâları nasıl etkiliyor?


    - Bu kuramın temelinde
    biyolojik ve kültürel boyutlar var. Kültürler, farklı zekâ türlerine verdikleri
    değerle zekâ gelişiminde önemli rol oynuyor.

    Zekâları birlikte
    kullanmalı

    Çevremizde hangi zekâ türüne daha fazla
    önem veriliyorsa o mu gelişiyor?


    - Fazla değer verilen tür,
    diğerlerinden daha çok ve hızlı gelişiyor. Çünkü kabul gören ve değer verilen
    davranışlar motivasyonu arttırıyor ve bireyi bu davranışları zenginleştirmeye
    yöneltiyor.

    Tüm türler birlikte kullanılamaz
    mı?


    - Zekâlar her zaman birlikte çalışırlar ancak bu çok

    karmaşık yollarla gerçekleşir. Örneğin bir futbol oyuncusu koşarken,
    yakalarken ve vururken bedensel zekâyı; sahayı ve görevini tanırken mekansal
    zekâyı; oyunun kurallarını öğrenirken dil ve sosyal zekâyı; kendini
    değerlendirirken de içsel zekâyı kullanır.

    Hangi
    zekâyı etkin kullanıyorsunuz?


    Aşağıdaki maddeleri dikkatle
    okuyarak, sizin ve çocuğunuz için en uygun olan cümleleri işaretleyin.
    Çalışmanın sonunda her bir bölümde verdiğiniz yanıtları gözden geçirin. Hangi
    bölüme verdiğiniz yanıt sayısı yüksek ise baskın olarak kullandığınız zekânız o
    olabilir. Böylece geliştirmeniz gereken zekâ bölümlerini de fark
    edebilirsiniz.

    Sözsel - Dilsel


    • Kitaplarım benim için çok önemli.
    • Konuşmadan, yazmadan
    veya söylemeden önce kelimeleri kafamda duyabilirim.
    • Televizyon veya filmi
    seyretmektense, radyo dinlemekten zevk alırım.
    • Scrabble gibi kelime türetme
    oyunlarını severim.
    • Tekerleme gibi dil oyunlarıyla kendimi ve başkalarını
    eğlendirmeyi severim.
    • Bazen diğer insanlar yazı veya konuşma dilimde
    kullandığım kelimelerin anlamlarını sorma ihtiyacını duyarlar.
    • Türkçe,
    edebiyat, İngilizce, sosyal bilgiler ve tarih derslerinden, matematik ve fen
    derslerine göre daha çok zevk alırım (alırdım.)
    • Bir yolda giderken
    manzaradan çok ilan tahtalarındaki kelimeler dikkatimi çeker.
    •
    Konuşmalarımda okuduğum veya duyduğum olaylara değinirim.
    • Yazmaktan çok
    hoşlanıyorum.
    • Zaman zaman amatörce ya da profesyonelce şiir veya yazılar
    yazarım.

    Mantıksal - Matematiksel


    Kolaylıkla aklımdan işlemler yapabilirim.
    • Öğrenciyken
    matematik veya fen en sevdiğim derslerdi.
    • Mantıksal düşünme gerektiren
    oyunlar oynamayı ve problemler çözmeyi severim.
    • Eğer ile başlayan deneyler
    yaparım.
    • Aklım olaylarda bir mantık sırası, belli bir düzen arar.
    •
    Bilimdeki yeni gelişmelerle ilgilenirim.
    • Hemen her şeyin mantıksal bir
    açıklaması olduğuna inanırım.
    • Bazen net, soyut, kelimesiz ve imajsız olarak
    düşünürüm.
    • Diğer insanların yaptıkları ve söylediklerinde mantık yolu
    bulmayı severim.
    • Herşey ölçülüp, kategorize edilip, analiz edildiğinde daha
    rahat ederim.
    • Zekâ oyunlarından zevk alırım.

    Görsel - Mekânsal

    • Gözlerimi kapattığımda
    genellikle net resimler görürüm.
    • Renklere karşı duyarlıyım.
    • Etrafımda
    gördüklerimi kaydetmek için sık sık fotoğraf makinesi veya kamera
    kullanırım.
    • Puzzle ve bulmaca gibi görsel oyunları severim.
    • Canlı ve
    parlak rüyalar görürüm.
    • Tanımadığım bir yerde dolaşırken kolaylıkla yolumu
    bulurum.
    • Çizmeyi ve karalamayı severim
    • Bana göre geometri cebirden
    daha kolaydı.
    • Yukarıdan kuşbaşı baktığımda bir şeyin nasıl görüneceğini
    kolaylıkla hayal ederim.
    • Resimleri çok olan yazılara bakmayı tercih ederim.


    Bedensel - Kinestetik

    • Düzenli
    olarak bir spor dalıyla uğraşırım.
    • Uzun zaman hareketsiz oturmak çok zor
    gelir.
    • Dikiş dikme, dokuma, oyma, model yapma gibi ellerimi aktif olarak
    kullanabileceğim çalışmaları severim.
    • Güzel fikirlerim genellikle yürürken,
    koşarken veya başka bir fiziksel aktivite yaparken ortaya çıkar.
    • Boş
    vakitlerimi dışarıda geçirmeyi severim.
    • Birisiyle konuşurken genellikle
    ellerimi veya başka şekillerde beden dilimi kullanırım.
    • Bir şeyleri daha
    iyi öğrenmem için onlara dokunma ihtiyacı duyarım.
    • Deli gibi koşmayı veya
    benzeri çılgın hareketleri severim.
    • Kendimi ‘koordinasyonu çok iyi’ olarak
    tanımlıyorum.
    • Yeni bir beceri geliştirebilmem için okumak veya
    seyretmektense uygulamam gerekir.
    • Jest ve mimiklerimi, beden dilimi etkin
    olarak kullanırım.

    Müziksel -
    Ritmik


    • Sesimin müziğe yatkın olduğunu düşünüyorum.
    • Bir
    notanın yanlış olduğunu hemen anlarım.
    • Sık sık radyodan, kasetten, diskten
    müzik dinlerim.
    • Bir enstrüman çalarım.
    • Müzik olmasaydı hayatım pek bir
    şeye benzemezdi.
    • Yürürken aklımda genellikle bir müzik sesi olur.
    •
    Basit bir vurma aleti ile bile müziğe eşlik edebilirim.
    • Bir çok şarkının
    veya müzikalin bestesini yapabilirim.
    • Bir parçayı bir iki kere dinledikten
    sonra iyi bir şekilde söyleyebilirim.
    • Çalışırken veya yeni bir şey
    öğrenirken genellikle mırıldanırım.

    Kişiler
    arası - Sosyal


    • Çevremdeki insanlar fikir danışmak için bana
    gelir.
    • Voleybol, basketbol gibi grup oyunlarını yüzme ve koşma gibi
    bireysel olanlara tercih ederim.
    • Bir sorunum olduğunda kendi başıma çözmek
    yerine, birinin yardımına ihtiyaç duyarım.
    • En az üç tane yakın arkadaşım
    vardır.
    • Sosyal olabileceğim oyunları tercih ederim.
    • Bildiğim şeyleri
    başkalarına da öğretmeyi severim.
    • Kendimi lider olarak görüyorum.
    •
    Kalabalığın ortasında kendimi rahat hissederim.
    • İşimle veya topluluğumla
    ilgili sosyal olaylara katılmayı severim.
    • Evde yalnız kalmaktansa bir
    arkadaş toplantısına gitmeyi tercih ederim.

    Kişisel - İçsel

    Düzenli olarak meditasyon,
    değerlendirme veya hayatla ilgili önemli soruları düşünerek vakit
    geçiririm.
    Kendim hakkında daha fazla bilgi edinmek için kişisel gelişim
    seminerlerine ve rehberlik toplantılarına katılırım.
    Aksiliklere esneklikle
    yaklaşırım.
    Yalnızca benim bildiğim bir hobim vardır.
    Hayatımla ilgili
    düzenli olarak düşündüğüm önemli amaçlarım vardır.
    Güçlü ve zayıf olduğum
    yönlerime mantıklı bir bakış açım vardır.
    Etrafımda birçok insanın olduğu
    kalabalık bir yerde olmak yerine, tek başıma bir odada hafta sonu geçirmeyi
    tercih ederim.
    Kendimi, istekleri güçlü ve bağımsız hissederim.
    Kendi
    işimi kendim yaratırım ve hatta kendi işimin sahibi olmayı da düşünmüşümdür




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri