Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sportif etkinliklerin toplumlar arasındaki işlevi hakkında bilgi verirmisiniz Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Uluslararası Etkinliklerin Toplumlar Arası Etkileşimdeki Rolü Buzdolabının çalışmasında gazların işlevi canlı ve

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Sportif etkinliklerin toplumlar arasındaki işlevi hakkında bilgi

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İnsan vücudunun belli amaçlar için eğitilmesi düşüncesi, insanlığın dünya üzerindeki
    varlığı kadar eskidir. Her biri milyonlarca yıl süren jeolojik devirlerde insanoğlu, güçlü bir
    tabiat ve hayvan âlemiyle yaşam mücadelesi vermiştir. Özellikle erkekler savaş ve avlanma
    gibi işler için kendi güçleriyle mücadele etmek ve vücutlarını kullanmak zorunda kalmıştır.
    Hatta bu işler için kullandıkları silahlar ve aletler de insan gücünü kullanmaya dayanıyordu.
    M.Ö. 3000 yılında Türkler, kendi geliştirdikleri özel yazıları, anıtlarıyla uygar
    geçmişlerini anlatan eserler bırakmışlardır. Türkler batıya doğru hareketle Mezopotamya,
    Mısır ve Anadolu’ya yerleştiler. Yerleşik hayata geçiş süreci içerisinde Türklerin yaşamında
    atın özel bir yerinin olduğunu görmekteyiz. Bu da atı merkez alan spor dallarını geliştirmeleri
    sonucunu doğurmuştur. Savaşa hazırlık olarak uygulanan binicilik oyunlarının en yaygını
    olarak Orta Asya bozkırlarından başlamak üzere Anadolu’nun birçok yerinde değişik
    şekillerde oynanmıştır. Kaçma, kovalama gibi karakteristik özellikleri olan Gökbörü. Kızbörü
    ve Beyge oyunlarıyla, bir çeşit atlı hokey oyunu olan Çöğen-Çevgen ve bir nevi savaşa
    hazırlık hareketleri olarak bilinen Cirit, atlı sporların en önemlileri olarak karşımıza
    çıkmaktadırlar.
    Türk Spor tarihine bakıldığı zaman atlı sporların yanında güreş, ok atıcılığı ve
    avcılığın da milli karaktere sahip sporlar olarak karşımıza çıktıklarını müşahede etmekteyiz.
    Cumhuriyet dönemiyle birlikte, modern sporları toplum yapısına yerleştirmek için,
    altyapı çalışmalarına hız verildiğini ve bu amaçla kamu ve özel spor kuruluşlarının
    kurulmasına önem verildiğini görmekteyiz.
    Bu programla öğrencilerin, önlerini daha iyi görmeleri ve dünya arenasında daha
    başarılı sonuçlar almaları için, Türk spor tarihiyle ilgili sağlıklı bir bilinç düzeyine ulaşmaları
    ve sporun aynı zamanda bir yaşam biçimi olduğu anlayışına sahip olmaları hedeflenmiştir.
    Türk Spor Tarihi Programı, Türk Milli Eğitimi’nin temel amaçlarına bağlı kalınarak,
    öğrencileri bu hedeflere ulaştırabilmek amacıyla spor liselerinin 11. sınıflarında haftada iki
    saat okutulmak üzere hazırlanmıştır.
    2. PROGRAMIN HAREKET NOKTASI ve AMACI
    İlköğretimde okutulan ve uygulatılan beden eğitimi ve spor dersleri, ilköğretimin 1.
    kademesinde oyunlar şeklinde verilmiştir. Bu uygulamalar ve teorik bilgiler öğrencileri beden
    eğitimi ve sporla ilgi genel kavramlar, bireysel ve takım sporlarının temel teknikleri, fiziksel
    gelişimle ilgili beslenme, ilk yardım, doğa sevgisi ve çevreyi koruma, folklor konularında
    bilgi sahibi yapmıştır.
    3
    İlköğretimin 2. kademesinde ise takım sporları ve bireysel sporların temel teknikleri
    öğretilmiş, oyun kuralları teorik olarak verilmiştir. Bu dönemde öğrencilerin bireysel
    yetenekleri de tespit edilerek spor dallarına yönlendirme çalışmaları yapılmıştır.
    Ayrıca öğrencilerin sağlıklı bir hayat sürebilmeleri için gerekli olan yaşam boyu spor
    felsefesi de beden eğitimi derslerinde işlenerek öğrencilerin sağlıklı bir vücut yapısına
    kavuşmalarıyla ilgili ön şartlar öğretilmiştir. Bu derslerle öğrenciler herhangi bir spor dalında
    lisanslı sporcu olmasalar bile yaşantıları boyunca spor yapmanın yararları hakkında bilgi
    sahibi olmuşlardır.
    Alınan beden eğitimi ve spor bilgileri doğrultusunda serbest zamanlarını
    değerlendirmeyi, kötü alışkanlıklardan uzak durmayı, sağlıklı bir beslenme programı
    uygulamayı öğrenmişlerdir. Bu bilgiler doğrultusunda iyi bir sporcu iyi bir seyirci ve
    centilmence bir taraftar olma ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.
    Hazırlanan bu programda; İlköğretim okullarındaki öğretim programını tamamlayıp,
    beden eğitimi ve spor derslerini yeterli derecede öğrenen ve orta öğretimde beden eğitimi ve
    sporu bir meslek olarak seçen öğrenciler hareket noktası olarak alınmıştır. Spor liselerinin 9.
    sınıflarında beden eğitimi ve spor tarihi ile ilgili genel bilgileri alan, 9. ve 10. sınıflarda beden
    eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olan öğrencilere, milli bir şuur ve
    tarihlerinin kendilerine bıraktığı spor mirasının farkında olan sporcular olma bilinci verilmesi
    hedeflenmiştir. Bu bilince sahip sporcularla sporda gelişmiş ülkelerin seviyesine
    ulaşılabilmesi ve hatta onların üstüne çıkılması mümkün olacaktır.
    Beden eğitimi ve spor eğitimi, Cumhuriyet’in ilanı ile daha ayrı bir özellik
    kazanmıştır. Atatürk, “Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur” , “Ben sporcunun zeki, çevik ve
    aynı zamanda ahlaklısını severim” sözleriyle yeni yetişecek bireyler için beden eğitimi ve
    sporun ne kadar önemli olduğunun altını çizmiştir.
    Program hazırlanırken, spor lisesi öğrencilerini alanları ile ilgili bir yükseköğretim
    programına hazırlayacak konular seçilmiştir. Bu konuların, beden eğitimi ve spor öğretmeni,
    yöneticisi veya antrenörü yetiştiren herhangi bir yükseköğretim kurumunun alt yapısını
    oluşturacak şekilde düzenlenmesine dikkat edilmiştir.
    Program, Türk spor tarihi için temel sayılan bilgi ve spor kültüründen oluşmaktadır.
    Kazanımlar, üniteler şeklindedir ve üniteler de birkaç konudan oluşmaktadır. Bu bilgiler
    ışığında öğrenciler beden eğitimi ile sporun farklılığını, temel ilkelerini prensiplerini
    öğreneceklerdir.
    Program, öğrencilerin gelecekte Beden Eğitimi ve Sporla ilgili bir mesleğe
    yönelmelerine ve meslek seçim hakkında da bilgi sahibi olmalarını sağlayacaktır. Programın
    4
    uygulanmasında ölçme ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerin farklı spor kültürü ve
    farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleriyle eğitildikleri düşünülerek planlanmıştır. Bu
    planlamalarda yazlı-sözlü-gözlem sınavı gibi ölçme araçları öğrenci farklılıkları düşünülerek
    hazırlanmıştır. Bu değerlendirilmelerde öğrencilere nelerin öğretildiği değil öğrencinin ne
    kadar öğrendiği ölçülerek değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır.
    Programda aşağıdaki genel amaçların gerçekleşmesi hedeflenmiştir:
    Genel Amaçlar
    1. Türk spor tarihi ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2. Spor ve spor etkinlikleriyle ilgili terimleri anlayıp yorumlar.
    3. Eğitim kurumlarında okutulan Türk Spor Tarihi Dersinin amacını kavrar.
    4. Türk spor tarihinin kökeni ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
    5. Sporun sosyolojik ve kültürel yönünü kavrar.
    6. Türk spor uygarlıklarının tarihi süreç içerisindeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
    7. Sporun gelişim sürecinde yaşanan önemli tarihsel ve toplumsal olayları anlar.
    8. Olimpiyat oyunlarının, toplumların dil, din, ırk ve bölge farkı gözetilmeden, sporun
    dayanışma ruhuna uygun olarak, yapılan organizasyonlar olduğunu kavrar.
    9. Türk Spor Tarihi Dersinin diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi
    olur.
    10. Sportif etkinliklerin toplumlar arasındaki işlevi hakkında bilgi edinir.
    11. Beden eğitimi ve sporun insan yaşantısındaki önemli rolünü kavrar.
    12. Türklerin günlük hayatlarında sporu içselleştirdiklerini kavrar.
    3. PROGRAMIN YAPISI
    Bu program, Spor Lisesi öğrencilerinin mesleki alan bilgisi, spor genel kültürü ve
    beden eğitimi ve sporun eğitimdeki yeriyle ilgili temel bilgileri dikkate alınarak 4 üniteye
    ayrılmıştır. Üniteler, geçmişten günümüze doğru bir sıralama takip etmiştir.
    Bu programda elde edilen kazanımlar, Orta Asya’dan başlayarak günümüze kadar
    Türk spor tarihinin gelişim aşamaları ve tarihi süreç içerisinde aldığı yol hakkında
    bilgilenmelerine temel oluşturacaktır.
    5
    I. Ünite: “Eski Türklerde Spor” adını taşımaktadır. Burada, öğrencilerin eski Türk
    topluluklarının spor kültürleri ve sahip oldukları spor kültürlerinin toplumsal hayatlarındaki
    etkileri ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
    II. Ünite: “Selçuklular ve Diğer Türk Boylarında Spor” adını almıştır. Bu ünitede
    öğrencilere Selçuklular ve diğer Türk boylarının spor anlayışları, dönemin spor kültürü ve bu
    dönemlerde yapılan spor müsabakaları hakkında bilgi verilmesi hedeflenmiştir.
    III. Ünite: “ Osmanlı Döneminde Spor” adını taşımaktadır. Bu ünitede amaç Osmanlı
    dönemindeki spor tarihi anlatılarak, Osmanlı kültüründe yer alan spor dallarının neler
    olduğunu, bunların oynanış biçimleri, sporun gelişiminde katkısı olan Osmanlı padişahlarının
    yiğitlik, ahlak ve aynı zamanda sporculukları, bu dönemde katkı sağlayan spor adamları ve
    olimpiyat oyunlarına katılan Osmanlı sporcuları anlatılmıştır.
    IV. Ünite: “Cumhuriyet Döneminde Spor” adını taşımaktadır. Bu ünitede
    öğrencilerin, genç Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarından başlayarak spora ve sporcuya
    verilen değer, sporun gelişimi için yapılan altyapı çalışmaları, sporun kurumsallaşması için
    kurulan kamu ve özel spor kuruluşları ( Türkiye İdman Cemiyeti, Spor Dernekleri, Türkiye
    Milli Olimpiyat Komitesi, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, Beden Terbiyesi Genel
    Müdürlüğü, Spor Kulüpleri gibi.), ulusal ve uluslar arası müsabakalarda gösterilen başarılar
    ve bu başarıları gösteren Türk sporcular hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmıştır.
    Böylece bu programı bitiren öğrencilerin, Türk spor tarihiyle ilgili altyapıyı
    oluşturmuş öğrenciler olması hedeflenmiştir.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri