Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

YAKIT SISTEM I Benzinli motorun yakit sistem inin parçalarindan bazilari şunlardir: yakit deposu , yakit pompasi , yakit göstergesi , karbüratör , hava filtresi ,

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Yakıt Sıstemı

    Sponsorlu Bağlantılar




    YAKIT SISTEMI

    Benzinli motorun yakit sisteminin parçalarindan bazilari şunlardir:
    yakit deposu, yakit pompasi, yakit göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu.

    Dizel motorun yakit sisteminin parçalarindan bazilari şunlardir: yakit deposu, besleme pompasi, mazot filtresi, enjeksiyon pompasi, enjektör, isitma kizdirma bujileri, yakit göstergesi.

    Hava filtresi
    nin görevi, karbüratöre giren havayi süzmek ve ve sessiz emiş saglamaktir. Hava filtresinin tikanmasini önlemek için basinçli hava ile temizlemeliyiz. Öte yandan, hava filtresi tikali olan motor zengin karişimla çalişir. Filtre yine de temzilenmeden motor hala çaliştirilirsa motor bogulur.

    Karbüratör
    , emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur. Benzin-Hava karişimini ayarlar. Karbüratörün kariştirma orani 1/15'tir.

    Jikle devresi
    nin görevi, soguk havalarda motorun çabuk çalişmasini saglamaktir. Jikle devresi karbüratörde bulunur. Jikle kelebegi, karbüratörün hava giriş deligi önünde bulunur.

    Yag filtresi
    yagi süzer ve temizler.

    Silindir içindeki yanmiş gazlar egzost manifoldu ile dişari atilir.

    Egzost susturucusu
    , basinçli olarak çikan yanliş gazlarin sesini azaltir. Eger aracin egzostundan fazla ses çikiyorsa susturucu patlak olabilir.

    Supap ayari, en önemli motor ayarlarindan biridir. Soguk ve sicak ayar olarak ikiye ayrilir.

    Bir araci kiş şartlarina hazirlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kişlik pozisyona almak ve otomatik jikle kişlik pozisyonuna çevirmektir.

    Araçta yakit ikmali yapilirken motor stop edilir.

    Ayagimizi gaz pedalindan çeksek bile motorun hala çalişmasini saglayan devre rölanti devresidir.

    Yakitin içinde toz-su-pislik vs. varsa motor tekleyerek çalişir.

    Yakit sistemi ayarlarindan biri rölanti ayaridir.

    Bogulmuş bir motoru çaliştirmak için gaz pedalina sonuna kadar basilarak marş yapilir.

    Motor isinica stop ediyorsa karbüratöre de bakilmalidir.

    Araç kulanirken yakit tasarrufu için

    hava filtresi temizlenmeli,
    Karbüratör ayarlari yapilmali,
    Jikle devresi açik unutulmamalidir,
    Rölanti yüksek olmamalidir,
    Eskimiş bujiler temizlenmeli,
    Lastik hava basinçlari normal olmalidir,
    Fren ayarlarinin siki olmamasi,
    Uygun viteste gidilmesi,
    Debriyaj kaçirmasi olmamalidir,
    Saatte 90/100 km hizin geçilmemesi
    gerekmektedir.

    Aracin fazla yakit yaktigini anlamak
    için eksozuna bakilir. Eger egzost rengi siyahsa fazla yakit yakiyor olabilir

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. yakıt nedir yakıt çeşitleri nelerdir
  3. şarj Sıstemı
  4. Marş Sıstemı
  5. Sogutma Sıstemı
  6. Yaglama Sıstemı
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri