Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

İklim koşullarının sürüş güvenliğine olan olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılması - Sıcak havalarda yola çıkmadan önce ağır ve fazla yemek yenmemelidir. - Giysiler mümkün olduğunca hafif

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    İklim koşullarının sürüş güvenliğine olan olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılması

    Sponsorlu Bağlantılar




    İklim koşullarının sürüş güvenliğine olan olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılması

    - Sıcak havalarda yola çıkmadan önce ağır ve fazla yemek yenmemelidir.
    - Giysiler mümkün olduğunca hafif ve rahat olmalıdır.
    - Uyku getirici, refleksleri azaltıcı ilaçlar alınmamalıdır.
    - Uzun yola çıkacak sürücüler, soğuk, karlı, yağışlı, sisli, aşırı sıcak havanın kendisi üzerinde
    yaratacağı olumsuz etkileri gözönüne alarak, sarfedeceği yoğun dikkat, endişe, yolda
    kalabileceği korkusunun kendisini bitkin düşürerek yoracağını, dikkatinin azalacağını,
    uyuklayabileceğini, bu nedenle zaman zaman dinlenmesi gerekeceğini düşünerek, nerelerde
    ne kadar mola vereceğini programlamalıdır. Bu, geç kalacağı düşüncesiyle aşırı hız
    yapmasını da engeleyecektir.
    - Şehir içinde araç kullanacak sürücüler ise kötü hava koşulları (kar, buz, yağış, sis gibi)
    nedeniyle fren mesafesinin uzayacağını düşünerek takip mesafesini arttırmalı, ani duruşlardan
    ve manevralardan kaçınmalı, şerit değiştirmelerde ve dönüşlerde mutlaka işaret
    vermeli ve her halükarda hızını azaltmalıdır. Böyle havalarda genellikle trafik sıkışıklıkları
    yaşanacağından sükunetini koruması gerektiğini direksiyon başına geçmeden önce
    kendine empoze etmelidir.
    - Yağışlı havalarda, yayaların daha dikkatsiz, telaşlı ve aceleci davranacakları gözönüne
    alınarak daha aktif ve etkin durumda olan sürücüler yayalara karşı biraz daha anlayışlı
    davranmalıdır.
    - Güvenli bir yolculuğun temel unsurlarından birisi de aracın bakımlı olmasıdır.
    - Araçların kataloglarında gösterilen periyodik bakımları mutlaka zamanında yaptırılmalıdır.
    Özellikle kış aylarına girilirken, lastikler, ön düzen aksamı, soğutma sistemi, ışık donanımları,
    silecekler ve kabin ısıtma sistemleri, fren sistemi kontrol edilerek noksanlıklar
    ve arızalar giderilmelidir.
    - Yağışlı havalarda lastik altına gelecek suları tahliye edecek derinliğini yitirmiş eski lastikler
    ile etkili bir fren yapılmasının mümkün olmadığı, fren mesafesinin uzayacağı bilinmeli
    ve takip mesafesi en az %50 arttırılmalıdır.
    - Karla kaplı bir yolda patinaj zinciri takılmadan yapılacak yolculuğun getireceği riskler herkes
    tarafından bilinir, ama maalesef zincir takmadan yokuşu çıkmak kimi sürücüler tarafından
    bir maharetmiş gibi anlatılır. Zincir takmak için harcayacağımız yarım saatlik süre
    belkide bizi ölümden kurtaracaktır.
    - Patinaj zinciri takılmış araçlarla 60 km./s hızdan daha hızlı araç sürülmemelidir.
    - Yine aşırı sıcak havalarda araç istiab haddinin üzerinde yüklenilmemeli, lastik hava basınçları
    katalog değerinde olmalı, uzun yolda zaman zaman mola verilerek lastiklerin soğumaları
    beklenilmen, aşırı hızdan kaçınılmalıdır. Lastik havaları mutlaka yola çıkmadan
    önce ayarlanmalı ve ısınma sonucu bir miktar artan hava basınçları yolculuk sırasında
    kesinlikle azaltılmamalıdır.
    - Yolun işletilmesinden sorumlu kuruluşlarca alınacak tedbirler alınmamış bile olsa sürücü
    olarak öncelikle kendi can güvenliğimizi sağlayacak tedbirleri almak zorunda olduğumuz
    akıldan çıkarılmamalıdır.
    - Kışın soğuk havalarda yolda gizli buzlanma olacağı tahmin edilen yerlere yaklaşırken hız
    mutlaka azaltılmalı, ani duruş ve manevralardan kaçınılmalıdır.
    - Kar ve buz ile kaplı yollarda ve bilhassa çıkış ve iniş eğimli yol kesimlerinde patinaj zinciri
    takılmalıdır.
    - Kalorifer sistemi iyi çalışmalı, camların buğulanması veya buz tutması önlenmelidir.
    - Yağışlı havalarda sant yapılarının, köprülerin veya yol platformunun zarar görmüş olabileceği
    düşünülerek böyle kesimlere yaklaşırken hız azaltılmalı ve daha dikkatli olunmalıdır.
    - Yarma şevlere yaklaşırken heyelan olabileceği, yola taş, kaya parçası düşmüş olabileceği
    düşünülerek yakın ilerisi görülmeyen virajlara girerken hız azaltılmalıdır.
    - Aşırı sıcak havalarda asfalt sathi kaplamalarda asfalt terlemesi nedeniyle kaygan hale
    gelen yol kesimlerinde hız azaltılarak ani manevralardan kaçınılmalıdır.


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Toplumda Kadınlara Ve Çocuklara Yönelik Olumsuz Tutum Ve Davranışların Ortadan Kaldırılmas
  3. İklim koşullarının sürüş güvenliği açisindan yol üzerindeki etkileri
  4. İklim koşullarının sürüş güvenliği açısından araç üzerindeki etkileri
  5. İklim koşullarının sürüş güvenliği açısından insan üzerindeki etkileri
  6. İklim Koşullarının Sürüş Güvenliğine etkileri
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri