Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Keman nedir? Nasıl Çalınır? keman nasıl çalınır , keman nasıl kullanılır , keman ne ile çalınır Nasıl Keman Çalınır Merhaba arkadaş lar Müzik aletleri konusunda

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Keman nedir, keman nasıl çalınır, keman nasıl kullanılır, keman ne ile çalınır

    Sponsorlu Bağlantılar




    Keman nedir? Nasıl Çalınır?

    keman nasıl çalınır, keman nasıl kullanılır, keman ne ile çalınır
    Nasıl Keman Çalınır
    Merhaba arkadaşlar Müzik aletleri konusunda oldukça beceriksizimdir ancak yinede size Keman Nasıl Çalınır konusunda Yardımcı olacak bir paylaşım sunmak istedim. Amatörce bir paylaşımdır ve umarım yararlı olacaktır size.Buradan okuyup keman hakkında bilgi edinebilirsiniz nasıl çalındığı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

    KEMAN NEDİR?

    Yayla çalınan telli bir çalgıdır.Notası, ikinci çizgi Sol açkısı ile yazılır.Orkestralarda, genel olarak (Solo, I, II) üç partisi bulunur.Solo ve eşlik görevi verilir (özellikle bir solo çalgıdır ).
    Hiç bir çalgıda olmayan ses rengiyle, çok zengin bir anlatım gücü vardır.
    Telleri: Sol, Re, La, Mi olarak akort edilir.

    Kemanlar yayla değil, parmakla çekilerek çalınırsa (pizzicato), değişik, etkili bir duyuluş oluşur. Eğer bu iş harpla birlikte yapılına, özel bir etki ve renk sağlar. Pizzicato daha çok bir renk öge-sidir. Açık kirişlerin pizzicatosu daha dolgun bir duyuluştadır, diğerleri kısa ve mattır.

    Kemanın kirişleri konusunda, Gevaert diyor ki: “Kemanın kirişlerinden her biri birbirinden ayrı ses çıkarırlar. En ince sesi çıkaran birinci kiriş (chanterelle) in titrek, sıcak bir deyişi vardır. Ezginin istediği anlatımı, en iyi biçimde seslendirir, insan sesinin yetişemeyeceği bu kirişin, en ince sesleri parlak duygular verir.

    İkinci kiriş, birinci kadar ince değildir, ideal ve tatlı bir ezgiyi anlatımda başarılıdır.

    Üçüncü kiriş, mukayesesi kabil olmayan bir tatlılıkla belirir.

    Dördüncü kiriş, kuvvetli ve kudretli bir duyuluşa malik olan, bir kontralto sesidir.”

    ÇİFTLEMELER

    Sesdaş Çiftleme:

    Birinci Keman ile ikinci Keman: Renk değişmez dolgunlaşır (çalanların sayısı çoğalırsa, duyulusu yumuşak bir de tahta çalgı eklenir. Yaylı çalgıların duyulusu egemen kalır. Fakat biraz dolgunlaşmış olur).

    Keman ile Viyola: Kemanların birleşmesinden çok farklı bir etki yapmaz. Kemanın rengi egemendir. Dolgun ve yumuşak bir renk sağlanır.

    Keman ile Viyolonsel: Dolgun bir duyuluş sağlanır. Viyolonselin ses rengi egemendir.

    Birinci Keman, ikinci Keman, Viyola ve Viyolonsel: Bunların dördünün sesdaş olarak çalması, alto ve tenor katında mümkündür. (F) de gayet kuvvetli, (P) de özellikle dolgun ve yumuşak bir renk sağlanır.

    Sekizliden Çiftleme:

    Birinci Keman ile ikinci Keman: Çok sık rastlanır, özellikle ezgi yüksek soprano seslerinden daha yukarılara çıktığı zaman kullanılır. Çünkü bu katta Mi telinin dolgunluk ve anlatım gücü azalır. Bundan başka, birinci kemanlar ikinci kemanlarla sekizli aşağıdan katlanmazsa, bütün diğer çalgılardan uzakta, yalnız kalır.

    Kemanlar (Divisi): Bu biçim duyulusu zayıflatır, ve küçük orkestrada özellikle belli olur. Buna rağmen bazı durumda ezgi çok incelerde iken ve tahta çalgılarla katlayarak kullanılır.

    Keman ile Viyola: Buna çok sık rastlanır, özellikle ezginin aşağı sekizlisi kemanın (Sol telinden) daha kalınlara indiği zaman kullanılır.

    İki Sekizliden Çiftleme:

    Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyola, ya da Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyolonsel: Bu biçim geniş ve uzun ezgilerde kullanılır. özellikle (F) de yapılır.

    Üç ve Dört Sekizliden Çiftleme:

    Birinci Keman, ikinci Keman, Viyola ve Viyolonsel (Telli Kontrbas): Bu biçim çok az kullanılır ve soluklu çalgılarla katlanır.

    YAYLI ÇALGILARIN TAHTA ÇALGILARLA ÇİFTLENMESİ

    Sesdaş Çiftleme:

    Bu konuda genel önerilerde buluna bilinir. Yaylı çalgılarla tahta çalgılar arasında her çeşit katlamalar iyidir. Bir tahta çalgı ve yaylı çalgı ile sesdaş olarak yürür. Yaylı çalgının duyulusunu kuvvetlendirir ve ona dolgunluk verir. Yaylı çalgı da tahta çalgının duyuluşunu yumuşatır, iki tarafında dengesi eşitse, yaylı çalgıların bu çiftlemelerde her iki tarafta (tahta çalgılarda daha çok) renklerinden kaybederler.

    Sekizliden Çiftleme:

    Yaylı çalgılar sekizli durumunda yürürken, tahta çalgılarla katlanması çok rastlanılan bir biçimdir. Sopranonun ince sesleri hizasında tahta çalgıları sekizli durumunda yürütmek ve yalnız alt partiyi bir yaylı çalgı ile katlamak daha uygundur. Bas hizasındaki ezgiler için viyolonsel ve telli kontrbası sekizli durumunda yürütmek ve yalnız viyolonseli bassonla katlamak, yumuşak bir duyuluş elde eder. Kontrbasson bulunmadığı zaman bu çeşit bir işlem zorunlu olur.

    YAYLI ÇALGILARIN ALAŞIMLI ÇALGILARLA ÇİFTLENMESİ

    Sesdaş Çiftleme: Renkler arasındaki büyük benzemezlik, alaşımlı ve yaylı çalgıların iyi karışmasının nedenidir. Bir yaylı çalgı ile bir alaşımlı çalgı sesdaş olarak çalarsa, her iki renkte ayrı ayrı duyulur. Karışmış bir renk etkisi yapmazlar. Buna rağmen, aynı incelikte veya kalınlıkta olan alaşımlı ve yaylı çalgıların daha uygun koşullar içinde çiftlenebileceği söylenebilir: Keman ile Trompet, Viyola ile Korno, Viyolonsel ile Trombon, Telli Kontrbas ile Tuba, bir de Viyolonsel ile Korno iyi bir etki sağlar (karışmış ve yumuşak bir renk elde edilir).

    YAYLI, TAHTA VE ALAŞIMLI ÇALGILARIN ÇİFTLENMESİ

    Bu daha çok yapılan bir işlemdir. Bunlar hep sekizlide çiftlenir. Bu işlem çoklukla (F) de ve kalınlarda (P) de kullanılır.

    Burada yorum yazarak nasıl çalındığı hakkında bilgi lerinizi paylaşabilirsiniz.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. rüyada KEMAN görmenin anlamı nedir
  3. Keman Nedir
  4. Keman, Keman Nedir? Çiftlemeler ,Keman Tarihçesi - Keman hakkında herşey
  5. Keman Avatarları
  6. Keman Akort Sistemleri
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri