Hoşgeldiniz.

Su,mineral ve vitaminler hangi besilerde bulunur ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Proteinler Hangi Besinlerde Bulunur Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur Proteinler Hangi Besinlerde Bulunur
  • 5 üzerinden 4.00   |  Oy Veren: 27      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Mineral Ve Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur

    Sponsorlu Bağlantılar




    Su,mineral ve vitaminler hangi besilerde bulunur ?


    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Vücut için gerekli belli başlı mineralleri, şöyle sıralayabiliriz: Kalsiyum, Demir, Bakır, Çinko, İyot, Potasyum, Magnezyum, Selenyum, Sodyum, Fosfor, Kükürt, Manganez, Krom, Flor, Klorid.

    Mineraller Hangi Besinlerde Bulunur?

    Kalsiyum içeren yiyecekler: Süt ve süt ürünleri, soya fasulyesi, brokoli, lahana, koyu yeşil yapraklı sebzeler, badem, ceviz, fıstık, sardalya.
    Demir içeren besinler : Kırmızı et, balık, yumurta sarısı, soya fasulyesi, kabuklu yemişler, kuru üzüm, pekmez.
    Bakır içeren besinler : Karaciğer, balık, kabuklu hayvanlar, yapraklı sebzeler, bezelye, fındık, ceviz, mantar, çavdar.
    Çinko içeren besinler : Yumurta sarısı, baklagiller, kabak çekirdeği, ayçiçeği çekirdeği, buğday tohumu, tüm tahıllar.
    İyot içeren besinler : Deniz balıkları, sebze (zeminin içerdiği iyot miktarına bağlı), iyotlu yemek tuzu.
    Potasyum içeren besinler : Meyve, sebze, süt ürünleri, muz, kurukayısı, kuru üzüm, portakal, avokado, kabak, incir, sarımsak, hurma, patates.
    Magnezyum içeren yiyecekler : Badem, fıstık, fındık, ceviz, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek ve koyu yeşil sebzeler.
    Selenyum içeren besinler : Deniz ürünleri, tavuk, soğan, sarımsak, brokoli, buğday tohumu.
    Sodyum içeren besinler : Yemeklik tuz, buğulama ve salamura et, salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir, maden suyu.
    Fosfor içeren besinler : Balık, et, yumurta, işlenmemiş tahıl ürünleri, fındık, ceviz, maya, peynir.
    Kükürt içeren besinler : Yumurta sarısı, et, süt, balık, peynir, fındık, ceviz, sebze.
    Manganez içeren besinler : Ananas, ceviz, fındık, baklagiller, işlenmemiş tahıl ürünleri, sebze, bira mayası, kakao.
    Krom içeren besinler : Siyah çay, kakao, bal, fındık, ceviz, ilenmemiş tahıllar, peynir, et, mantar.
    Flor içeren besinler : Balık, et, süt ürünleri, çay, kahve, su ve maden suyu, soya fasulyesi.
    Klorid içeren besinler : Yemek tuzu içeren her türlü besin (salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir gibi)

    Hangi vitaminler hangi besinlerde bulunur?A Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Vücudun gelişmesi, göz sağlığı, solunum sistemi ve sağlıklı bir cilt icin gereklidir.
    Karaciğer, yağsız et, süt, tereyağı, yumurta, yeşil ve sarı sebzelerde bulunur.

    B Vitamininin Bulunduğu Besinler
    B-1, B-2, B-6 ve B-12 vitaminlerini içine alan gruptur. Iştah, sindirim ve sinir sistemi için gereklidir.
    B grubu vitaminler; tahıllar, yağsız et, böbrek, yürek, beyin, karaciğer, yerfıstığı, tavuk, ceviz, yumurta, kepek ekmeği ve yağlı tohumlarda bulunur.

    B-1 Vitamininin Bulunduğu Besinler

    Buğday, pirinç, mısır, yulaf, darı, çavdar ve bunlarla yapılan besinlerde, kepek ekmeğinde, mantar ve bira mayasında bulunur.

    B-2 Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Süt, peynir, yoğurt ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde vardır

    B-12 Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Karaciğer, et ve yumurtada bulunur.

    C Vitamininin Bulunduğu Besinler

    Vücudun direncini artırır, mikrobik hastalıklardan korur, dokuların ve diş etlerinin sağlığı için lazımdır. En çok sigara içenlere gereklidir.
    Portakal, mandalina, greyfurt, limon, havuç, çilek, kavun, taze kırmızı ve yeşil biber, beyaz ve kırmızı lahana, maydanoz, kuşburnu ve yeşil sebzelerde bulunur.

    D Vitamininin bulunduğu Besinler
    Kalsiyum ve fosforun emilerek vücuda faydalı bir hale gelmesi, kemiklerin gelişmesi için lazımdır. Balıkyağı, süt ve tereyağında bulunur.

    E Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Büyüme ve üreme için gereklidir. Buğday, pirinç, mısır, darı, çavdar, marul, soya, yerfıstığı, kabak çekirdeği, badem, susam, ceviz, zeytinyağı, ayçiçek yağı, mısırözü yağı, pamukyağı ve yeşil sebzelere bulunur

    K Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Kanın normal sürede pıhtılaşması için gereklidir. Et, karaciğer, domates, kabak, karnıbahar, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerde vardır





  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.