Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

İletişimin Kişisel Engelleri Hakkında Bilgi İletişimde hem kaynağa hem de alıcıya önemli sorumluluklar düşer. Bir başka deyişle konuşanın da din leyenin de sahip olması gereken
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 3      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    İletişimin Kişisel Engelleri

    Sponsorlu Bağlantılar




    İletişimin Kişisel Engelleri Hakkında Bilgi

    İletişimde hem kaynağa hem de alıcıya önemli sorumluluklar düşer. Bir başka deyişle konuşanın da dinleyenin de sahip olması gereken özellikler vardır.

    Hem dinleyen hem de konuşan birbirlerine önemli ve değerli olduklarını hissettirmelidir.
    Birbirlerine gerçekçi ve doğal davranmalıdır. Art niyetten kaçınılmalı, konuyu saptırmamalıdır.
    Kişiler karşılıklı olarak birbirlerinde güven duygusu yaratmalıdır.
    Konuşmacı dinleyenin anlayacağı dilde konuşmalı yani mesajı anlaşılır bir biçimde kodlamalı ve gerekiyorsa sorular sorup geri bildirim almalıdır. Bir mesaj ya da konunun anlaşılıp anlaşılmadığı geri bildirimler sayesinde kontrol altında tutulabilir.
    Dinleyici, bilgiyi veya düşünceyi netleştirme, bilginin doğruluk payı, konuşulanları özetleme gibi kontrol mekanizmasını kullanmalı, konuşmacının sözünü olumsuz bir biçimde kesmeden yeri geldiğinde söz alıp gerekiyorsa düzeltme yapmalı, kendi bilgi ve düşüncelerini aktarmalıdır.
    Etkin dinleme sağlanmalıdır. Hem dinleyen hem de konuşan birbirlerine yeri geldikçe geri bildirimde bulunmalıdır.
    Zaman baskısına yenilmeden söylenmesi gerekenler planlanmalı, akla gelen düşünceler gelişi güzel bir şekilde söylenmek yerine bir mantık sırasına dizilmelidir.
    Sözlü iletişim yüz yüze veya yüz yüze olmayan biçimde gerçekleşir. Sözlü iletişimde tarafların birbirlerine ne söylediği kadar nasıl söyledikleri de çok önemlidir. Özellikle yüz yüze olmayan iletişimde dil-ötesi unsurlar daha da önem kazanır. Bu yüzden önemli konuları vurgulamak için kelimeleri tane tane söylemek ve tekrar etmek (Rahmetli Sakıp Sabancının yaptığı gibi!), ses tonunu uygun biçimde ayarlamak gerekir.
    Sözlü ve sözsüz iletişim arasındaki uyumsuzluğu aşmak gerekir. Sözlerimiz aklı mantığı ifade eder oysa beden dili ve söyleyiş tarzı yanı dil-ötesi unsurlar kalbimizden geçenleri yansıtır. İkisi arasında farklılık varsa inandırıcı olamayız.
    Ve nihayet en önemlisi algılama ve yorumlama yanlışlarına yol açmamak için "empatik" bir tutum içinde olunmalıdır.

    Psikolojik Engeller


    Konuşma, günlük problemleri, sevinçleri veya en önemsiz olayları bile ailemiz ve çevremizdeki diğer insanlarla paylaşmak bizi rahatlatır, mutlu eder. Bu durum karşımızdaki insanlar için de geçerlidir. İnsanları dinlerken onların sık sık sözünü kesmek, eleştirmek, öğüt vermek, suçlamak, aşırı ilgi gösterip çok soru sormak ve buna benzer davranışlar onların konuşma dertleşme arzusunu azaltabilir. ya da isyan ettirip ters ve sert cevaplar vermelerine dolayısıyla da gereksiz anlaşmazlıklara, kavgalara neden olur.

    Aşağıdaki örneklerde ilk cümleler muhatabımızı kışkırtıp olumsuz davranışlara iterken aynı anlamı taşıyan parantez içindeki cümleler ise olumlu ve işbirlikçi davranışlara yönlendirir.



    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. İletişimin Bozucu Engelleri
  3. İletişimin bozucu engelleri nelerdir
  4. İletişimin Teknik Engelleri
  5. İletişimin Kanal Engelleri
  6. İletişimin Yapıcı Engelleri
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri