Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

ramazan da susuzluk nasıl giderilir ramazan ayında susuzluk nasıl giderilir ? Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Oruçluyken susuzluk nasıl giderilir Ramazan ayında nasıl dua etmeliyiz
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 6      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Ramazan ayında susuzluk nasıl giderilir

    Sponsorlu Bağlantılar










  2. Sponsorlu Bağlantılar




    Oruç tutarken susuzluğu giderme
    Ramazanda susuzluk nasıl giderilir?


    Besinlerin sindiriminin kolaylaşması ve ertesi gün susuzluk hissinin yaşanmaması için yemek arasında yeterli sıvı alınmalı ve mümkün olduğu kadar sulu yemekler tercih edilmelidir. Sahurda 3 bardak, iftardan sonra da saat başı bir bardak su tüketerek 8 -10 bardak su tüketimine özen gösterilmelidir. Susuzluğu gidermek için meyve suyu, asitli içecekler yerine bol bol su tüketilmelidir. Çay ve kahve tüketimi yemekten 45 dakika sonra yapılmalıdır.

    Ramazanda Susuzluğu Giderme – Susuzluğu Giderecek İçecekler – Oruç Tutarken Susamamak için

    Efendim malumunuz ramazan ayındayız. Ramazan ayı denince akla oruç tutmak geliyor. Oruç aklı başında ve hür olan herkese farz olan bir ibadettir ve Allah katında değeri oldukça fazladır.
    İnananlar olarak elimizden geldiğince bu ibadeti ifa etmeye çalışıyoruz. Ancak bu aralar ülkemizde müthiş derecede havalar sıcak gidiyor. Haliyle oruç tutan insanlarıda bu sıcaklar zorluyor. Normal şartlarda bile susamamak için sürekli sıvı tüketmemiz gerekmekte. Peki oruçluyken susamamak ve susuzluk hissi çekmemek için neler yapabiliriz.

    Sahurda hangi neleri yemeliyiz , susamamak için neler yapmalıyız ?

    * Sahurda tuzlu ve yağlı yiyeceklerden kaçının.
    * Kızartmalardan uzak durun
    * Sahuru zamana yayın. 15 dakikada sahur yapmayın.
    * Sahur yemeği yerken aralara yayarak 1-2 litre su için
    * Sahurda salatalık ve karpuz gibi su oranı yüksek gıdalar tüketin
    * Sahur yemeği bitiminde önceden bir çay bardağına sırf dem koyarak beklettiğiniz çayı içiniz.
    * Bunu yapamıyorsanız bol çay tüketmeye çalışın.

    Sıvı tüketimi açlık süresinin uzun olduğu bu yıl Ramazan ayında daha da önem kazanacaktır. Sıvı alımına ağırlık vermeli, iftar sofralarının vazgeçilmez kapanış ikramı şerbetli tatlılardan mümkün oldukça uzak durmalıyız. Tatlı yerine meyve tabaklarını tercih etmeliyiz.

    İftarımızı sıcak çorba yerine yöresel olarak “soğuk aş” da denilen yoğurtlu buğday çorbası ile açmakta, sindirim sitemi florasını korumak ve mide rahatsızlıklarını engellemek açısından fayda vardır. Zeytinyağlı sebze yemeği ve bol yeşillikli salatalar sofraları süslemeli.

    İftar ve sahur sofralarını nasıl hazırlamalıyız?

    İftar saatinin oldukça geç olduğu unutulmamalı, yemek sonrasını gaz şikayeti olmadan geçirmek adına iftar sofraları sadeleştirilmeli.

    Sahurda ise tuzlu, yağlı peynir çeşitlerinden uzak durmalı onun yerine Kalsiyum minerali açısından da zengin olan tuz oranı düşük çökelek lor peyniri veya az yağlı beyaz peynir / dil peyniri tercih edilmeli. Sahurda zeytin tüketimine de dikkat edilmeli 4-5 adet zeytinden fazlası tüketilmemeli.

    Böylece gün içinde susama hissini dengelemiş olacağız. Sahurda gün boyu kan şekerini dengede tutacak protein içeriği yüksek (peynir çeşitleri, süt, yumurta, yoğurt gibi) besinlere mutlaka yer verilmeli.

    Kabızlık problemini yaşamamak için ne tür yemeklere ağırlık vermeliyiz?

    Ramazan ayı boyunca sofralardan yoğurt, cacık veya ayranı eksik etmemeliyiz. Yine Ramazan ayının vazgeçilmezi olan “hurma” kabızlık şikayetlerini en aza indirmede bize yardımcıdır.

    Çay susuzluğumuzu giderir mi?

    Çay demli ve gereğinden fazla içildiğinde kabızlık şikayetlerine neden olur. Su ihtiyacımızı çay içerek karşılayabileceğimizi kesinlikle düşünmemeliyiz. Sıvı tüketimi ile su tüketiminin farklı olduğunu unutmamalıyız.

    İftar sonrası içilen 1 şişe maden suyu da mineral dengesini sağlamada bize yardımcı olacaktır. İftar sonrası siyah çay yerine bitki çaylarını tercih etmeli, besin tüketiminin olduğu saat diliminde 2 kupa yeşil çay tüketimine yer verilmeli.

    Kompostolar şekerli olduğu için bizi daha çok mu susatır?

    Kompostoları hazırlarken şeker ye-rine bol kuru / taze meyve kullanmaya özen gösterin. Aşırı miktarda saf şeker tüketimi de susama hissini arttıracaktır.

    Sebzeli arpa-buğday çorbası 4 kişilik

    Mevsim sebzeleri (1 adet kabak, 1 adet patlıcan, 1 baş soğan, biber çeşitleri, bol domates )

    1 avuç ayıklanmış haşlanmış arpa (baharatçılarda bulabilirsiniz )

    1 avuç buğday bol baharat (kekik, kimyon, karabiber, defne yaprağı fesleğen… vb)

    1 yemek kaşığı zeytinyağı büyük bir tencereye az miktarda su ve doğradığınız sebzeleri koyun. Domatesin bol miktarda olmasına özen gösterin. Sebzeler yumuşayıncaya kadar 20-30 dk kaynatın.

    Daha sonra 1 avuç buğday ve haşladığınız 1 avuç arpayı ekleyin, baharatları da koyduktan sonra kısık ateşte pişmeye bırakın. Son olarak zeytinyağını ekleyin. 1 küçük dal maydanoz ile servise hazır.



  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. Misafir Üye

    Güzel konu. +rep.


 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri