Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Sahurda ne yemeli Ramazan ayında orucumuzun kuvvetli olması için sağlam bir sahur yapmamız gerekir. Sahurda yediğimiz yemeklerin bünyemiz için çok büyük önemi var. İşte uzmanların

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Sahurda ne yemeli

    Sponsorlu Bağlantılar




    Sahurda ne yemeli

    Ramazan ayında orucumuzun kuvvetli olması için sağlam bir sahur yapmamız gerekir. Sahurda yediğimiz yemeklerin bünyemiz için çok büyük önemi var.

    İşte uzmanların tavsiye ettiği sahur yemeği;

    Bazı besinler tok tutar, kolay acıktırmaz. Çünkü işin sırrı kan şekerinin dengede durmasında. Böylece gün içinde daha az yiyerek daha kolay kilo verebilirsiniz. Nedir bunlar?

    'Kompleks karbonhidratlar' dediğimiz sebze, meyve, baklagiller, tahıllar, esmer ekmek, esmer pirinç, kepekli makarna gibi besinlerdir ve bunlara ağırlık verilmelidir. Bu yiyecekler kan şekerimizi dengede tutarak bizi acıktırmaz. Böylece gün boyunca yediğimiz miktar azalır.
    Çabuk kilo verdiren besinler nelerdir?
    Liften zengin yiyecekler; mercimek, fasulye, meyve, yulaf, tüm meyve ve sebzeler. Bunların içerdikleri lif, şeker molekülleriyle birleşip onların emilimini yavaşlatır. Böylece kan şekerini dengelemeye yardımcı olur. Zaten kilo vermede ve kilo korumada hedef, kan şekerini dengede tutmaktır.

    Kan şekeri dengesizliği, vücutta bir kısır döngüye yol açar. Kan şekerini çok çabuk yükselten besinler yediğinizde (örneğin şeker, bal, muz, karpuz, kavun gibi meyveler, kuru üzüm, işlenmiş buğday unu gibi) içlerindeki şeker, mide ve bağırsaklardan çok çabuk emilir ve kan şekerini bir anda yükseltir. Kan şekeri çabuk yükseldiği zaman beyin pankreasa, "Hemen insülin salgıla, kan şekerini düşür" emrini gönderir. Pankreas aşırı insülin üretir o da kan şekerini düşürür. Beyin bu kez de sizi tekrar yeme ihtiyacı içine sokar ve gereksiz yemeye başlarsınız. Örneğin yemek üzerine tatlı yendiğinde bu yaşanıyor; çabuk acıkıyorsunuz.
    Hangi meyveler, ne kadar yenmeli?
    Günde 5 porsiyon sebze ve meyve yemek, sadece kilo vermek için değil, sağlıklı bir yaşam ve pek çok rahatsızlığa karşı korunmak için de şart. Kilo verme programlarında öncelik verdiğimiz meyve elma. Her gün bir elma herkesin sloganı olmalı.

    peki Sahurda ne yemeli?

    Sahura kalkılmadan oruç tutulursa aç kalma süresi artacağından metabolik hız düşer. Halsizlik, baş ağrısı görülebilir.

    • Protein içeriği fazla olan yumurta, yoğurt, peynir, süt gibi gıdalar. Bu gıdalar midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirirler.

    • Kahvaltı şeklinde bir öğün olabilir. fazla yağlı olmayan hamurişleri

    • Bol sıvı alınmalı ve su içilmelidir.

    • Meyve yenilebilir.

    • Fazla tuzlu besinler tüketilmemelidir.

    Sahur yemeklerini azar azar, iyice çiğneyerek yiyin. Çiğ sebze, domates, salatalık gibi yiyeceklere mutlaka sahurda yer verilmelidir

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Oruçluyken susamamak için sahurda ne yemeli
  3. sigara içenler ne yemeli
  4. Gıda zehirlenmesi ne yemeli
  5. Zinde Kalmak için ne yemeli
  6. Sahurda Ne Yemek Tok Tutar?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri