Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Lifli Gıdalar Nelerdir Günlük olarak yeterli oranda lifli gıdalar tüketmek birçok hastalığa karşı koruyucu etki taşır. Lifler ince bağırsakta sindirilmeyen ve emilemeyen karbonhidrat bileşenleri taşır.

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Lifli Gıdalar Nelerdir Bilgi

    Sponsorlu Bağlantılar




    Lifli Gıdalar Nelerdir

    Günlük olarak yeterli oranda lifli gıdalar tüketmek birçok hastalığa karşı koruyucu etki taşır. Lifler ince bağırsakta sindirilmeyen ve emilemeyen karbonhidrat bileşenleri taşır.



    [IMG]http://www.************.net/forum/attachments/19735d1300890977-lifli-gidalar-nelerdir-lifli-g-c4-b1dalar-.jpg[/IMG]


    Lifli besinler mide, ince bağırsaklar ve kalın bağırsakların daha sağlıklı olmasında rol oynar. Sebze, meyve ve tüm bakliyatlarda yer alan doğal lifler kalın bağırsakta mayalanır ve kalsiyum gibi önemli minerallerin emiliminde vücudumuza yardım eder.


    Lifli yiyecekler kalp sağlığı bakımından önemlidir. Yapılan çalışma sonuçlarına göre günlük olarak 12-33 gram lif tüketimi kan basıncını düşürmektedir.


    Çözünebilir lifler, kandaki kötü kolesterolün düşürülmesinde yardımcıdır. Elma, yulaf, arpa, fasulye ve öteki kuru baklagiller, sebze ve meyveler, guar gum, pancar lifi, pektin, psilyum çözünebilir lif kaynaklarıdır.


    Günlük 10 gram çözülebilir lif tüketiminin LDL kolesterolünü %5 oranında azalltığı belirtiliyor.
    Çözünemeyen lifler, ince bağırsaklar, kalın bağırsakların, midenin çalışmasını güçlendirici etki gösterirler. Buğday ekmeği, kahverengi pirinç gibi tohumlu, taneli gıdaların tamamı çözünemeyen lif kaynağı olan besinlerdir.


    Lif bakımından zengin olan yiyecekler arasında elma, portakal, greyfurt, brokoli, domates, havuç, pırasa, marul, sebze ve meyveler yer alıyor.


    Lifli gıdalar diyabetin kontrol altında tutulmasını destekler. Lif açısından zengin olan beslenme kan şekerindeki artışın daha yavaş olmasını sağlar.


    Tahıl ürünlerinin lif değerinin korunabilmesi için, tahılın saflaştırılmamış olması gereklidir.


    Buğday tanesinin kaba kepeği ve özünü ayrıştırmadan yapılmış ürünler, lif bakımından oldukça değerlidir.



    Lifli besinler tok tutucu özelliktedir.
    Lifli yiyecekler hacimsel olarak büyük, kalori olarak ise küçüktür. Bu tür besinler aynı zamanda geç acıkmayı da sağlar. Lifli besinler tüketirken bol su içmek sindirim sistemini hızlanlandırır.


    Tavsiye edilen lif tüketimi yaklaşık olarak erkekler için 35 gram, kadınlar içinse 25 gram dır. 2 yaşın altında olan çocuklara lifli besin önerilmiyor.


    Lifin diyette yavaş yavaş artırılması gerekir. Yüksek oranda lif çok hızlı yenirse kramp ve gaz oluşabilir.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Lifli gıdalar nelerdir,lifli yiyecekler nelerdir,lifli gıdalar,lifli yiyecekler,neler lifl
  3. Lösemili Çocukların Yememesi Gereken Gıdalar Nelerdir?
  4. bebeklere gaz yapan gıdalar,bebeğe gaz yapan yiyecekler nelerdir?
  5. Kan yapan maddeler (Gıdalar, besinler, bitkiler, meyveler, sebzeler, yiyecekler ve içecekl
  6. Rafine Gıdalar Nelerdir?
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri