Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

sigara içenler için beslenme önerileri ANTİOKSİDANLAR Beslenme uzmanlarına göre , sigara içme sonucu vücutta oluşan anormal hücreler "antioksidan" olarak adlandırılan besinler tarafından durdurulabilir. Antioksidanlar aynı

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    sigara içenler için beslenme

    Sponsorlu Bağlantılar




    sigara içenler için beslenme önerileri


    ANTİOKSİDANLAR

    Beslenme uzmanlarına göre, sigara içme sonucu vücutta oluşan anormal hücreler "antioksidan" olarak adlandırılan besinler tarafından durdurulabilir. Antioksidanlar aynı zamanda oksijen moleküllerini de harekete geçirirler. Daha fazla antioksidan tüketen insanların kan miktarları daha fazladır ve kalp hastalıkları, kansere yakalanma riskleri daha azdır. Antioksidan besinlerin ağırlıklı olduğu bir beslenme stilini sigara içen veya içmeyen herkes uygulamalıdır. C vitamini, E vitamini ve Beta Karotenler "antioksidan olarak adlandırılıyor.


    Bu vitaminlerin en çok bulunduğu besinler ise şunlar:


    Beta Karoten :
    Beta karotenin en çok bulunduğu yerler koyu yeşil ve sarı sebzelerdir. Ispanak, domates, taze kırmızı biber gibi... Ayrıca havuç, mango, tatlı kabağı, patates, kavun, kayısı beta karoten açısından bir hayli zengindir. Günde en az 25 mg beta karoten alınması şarttır.


    C Vitamini :
    C vitaminini tüm turunçgillerde, domateste, çilek ve yeşil biberde bulabilirsiniz. Günde alınması gereken C vitamini miktarı 500 mg olmalıdır.

    E Vitamini :
    E vitamininin en zengin olduğu besinler yağlardır. Tahıllar, hububatlar, fındıklar, yağlar E vitamin bakımından oldukça zengindirler. E vitaminini almanın en iyi yolu salatalara bol bol sos koymaktır.

    Antioksidanların yanısıra folik asit (hayvansal gıdalar ve ciğerde bulunur), magnezyum (yeşil sebzeler, fasulye ve ekmekte bulunur) ve B2 vitamini (koyu yeşil sebzeler, sakatat, tavuk ve ette bulunur) içeren yiyecekler de vücudun dayanıklılığını arttıran ve böylece sigaranın zararlarını azaltan maddeler arasında sayılabilir.


    İDEAL MENÜ


    Kahvaltı : Ortalama büyüklükte bir portakal (70 mg).
    Öğle Yemeği : Küçük bir kavun (113 mg) veya bir tabak taze çilek (85 mg).
    Akşam Yemeği : Brokoli ya da brüksel lahanası (48 mg) gibi sebzeler içine bir havuç (7 mg), bir tane de taze kırmızı biber (95 mg) koyulmuş bir salata.


    Her gün hepsini olmasa bile, bu yiyeceklerden en azından bir kaçını sofranızdan eksik etmemeniz daha sağlıklı bir yaşam sürmeniz açısından çok yararlı olacaktır. Ve en azından sigara azaltmayı deneyin dostlar, faydasını göreceksiniz.

    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. sigara içenler için diş beyazlatma
  3. sigara içenler için balgam söktürücü
  4. sigara içenler için diş fırçası
  5. sigara içenler için cilt bakımı
  6. sigara içenler için cilt maskesi
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri