Hoşgeldiniz. Unutmayın, çok istiyorsanız mutlaka bir yolu vardır.!

Denizlerin Ekonomiye K atkı sı Denizcilik sektörü ülkelerin dünyaya açılımını ve entegrasyonunu sağlayan en önemli sektörlerden biridir. Bu açılım ve entegrasyon ne derecede güçlü olursa
  • 5 üzerinden 5.00   |  Oy Veren: 1      

  1. Sponsorlu Bağlantılar


    Denizlerin Ekonomiye Katkıları Nedir

    Sponsorlu Bağlantılar




    Denizlerin Ekonomiye Katkı

    Denizcilik sektörü ülkelerin dünyaya açılımını ve entegrasyonunu

    sağlayan en önemli sektörlerden biridir. Bu açılım ve entegrasyon ne derecede

    güçlü olursa ülkelerin ekonomik gücü de o derece yüksek olmaktadır.

    Türkiye; Türk Boğazları yolu ile Karadeniz'e sahildar ülkelere, Orta

    Asya'ya, Uzak Doğu'ya, Doğu Akdeniz'deki konumu nedeniyle Orta Doğu'ya ve

    Kuzey Afrika'ya, Cebelitarık'la Atlantik'e, Süveyş'le uzak doğuya açılmakta olup

    jeo-politik ve jeo-stratejik öneme haizdir.

    Dünyada değişen ekonomik şartlar, siyasi olaylar ve teknolojik

    gelişmelere paralel olarak deniz taşımacılığı dökme taşımacılıktan konteynır, roro

    taşımacılığına doğru kaymıştır. Ancak bu gelişmelerde coğrafî konumu, Asya

    ile Avrupa arasında bir köprü durumunda olmasına rağmen Türkiye oldukça

    gerilerde kalmıştır. Türk Deniz Ticaret filomuzun taşıma taleplerini

    karşılayabilecek seviyede değildir.

    Denizcilik faaliyetlerinin önemli bir bölümünü teşkil eden Türk gemi inşa

    sanayi, uzun vadeli ve istikrarlı bağımsız bir gelişme politikasına sahip değildir

    ve yeterince teşvik görmemektedir.

    Türkiye'nin denizcilik sektöründe uluslararası platformda hak ettiği yere

    gelebilmesi için dünya standartlarına ve teknolojik gelişmelere uygun limanlara

    sahip olması, gelişen taşımacılık ve liman teknolojilerine ayak uydurması, ulusal

    ve uluslararası denizcilik politikalarını oluşturması, dış ticaret taşımalarında

    payını yükseltilmesi, deniz turizmi ve yatçılığa, balıkçılığa önem vermesi ve

    uluslararası platformda saygılığımızın artması için Liman ve Bayrak Devleti

    kontrol mekanizmasını sağlaması ve geliştirmesi gerekmektedir.



    DENİZ ULAŞTIRMASI



    Denizlerdeki ekonomik potansiyelin artması ve uluslararası hukuki

    düzenlemeler nedeni ile dünya ülkeleri denizlerdeki çıkarlarını korumaya

    yönlenmiş ve denizi rantabl kullanan ülkeler dünya ticaretine de hakim

    olmuşlardır. Ülkemizin, uluslararası deniz ulaşım yollarının kavşağında bulunan

    jeo-stratejik coğrafik konumuna, 8333 km. kıyısı bulunmasına rağmen dünya

    ticaretinde hak ettiği yerde değildir.

    Bu gün dünya ticaretinin yaklaşık % 80'nin, ülkemizin ithalat ve ihracat

    taşımalarının ise yaklaşık %90'lık bölümü deniz yoluyla yapılmaktadır. Son

    yıllarda dünyada kapıdan kapıya taşımacılık önem kazanmış, demiryolu,

    havayolu, karayolu ve denizyolunu bütünleşmesi olan çoklu taşımacılık sistemi

    “kombine” taşımacılık gelişmeye başlamıştır. Önümüzdeki dönemde kombine

    taşımacılığın ağırlığını artırması beklenmektedir. Türkiye sahip olduğu stratejik

    ve coğrafik konumu nedeniyle avantaj sağlamasına rağmen ülkenin nakliye ve

    lojistik sektörüne özellikle Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'ya verilen

    hizmette bu avantajı kullanamamaktadır.

    Bu nedenle Türkiye'yi doğu-batı, kuzey güney ulaşım koridorunda transit

    uğrağı konumuna getirmek için Türk Deniz Ticaret Filosunun nicel ve niteliksel

    olarak taşıma talepleri ile uyumlu, dünya standartlarına ve teknolojik

    gelişmelere uygun bir yapıya kavuşturulmasına önem verilecektir. Ancak Türk

    bayraklı gemilerimizin bu taşımalardan aldığı pay son on yılın en düşük

    yüzdesidir (% 23).



    LİMANLAR



    Türkiye limanları konteynır taşımacılığında dünyadaki gelişmeleri

    izleyememiş, ana aktarma limanlarına sahip bir ülke konumuna gelememiş ve

    dolayısıyla limanlarının Akdeniz'deki avantajlı konumunu değerlendirememiştir.

    Limanlarımız gelişen teknoloji ve taşıma şekillerine ayak uyduramamakta

    ve rasyonel ve çağdaş işletmecilik esasları içerisinde etkin ve verimli olarak

    çalıştırılamaması nedeniyle liman hizmetleri verimli olarak verilememekte,

    limanlarımız dünya standartlarında çalışamamakta ve bölge limanları ile rekabet

    şansı düşük olmaktadır. Bu nedenle, Türkiye'nin limanlarımızın geliştirilmesi,

    modernleştirilmesi, kapasitelerinin arttırılması ve transit taşımacılık

    faaliyetlerinde trafiğin geçiş koridoru olma özelliğini kazanmalıdır.

    Bugün dünya konteynır trafiğinin % 25'i Akdeniz koridorunu

    kullanmaktadır. Uzakdoğu ülkeleri ile Avrupa ülkeleri arasındaki uzun mesafe

    konteynır taşımacılığı, Doğu Akdeniz, Süveyş Kanalı, Kızıldeniz üzerinden

    geçmekte ve günümüzde ana liman olarak Malta, Pire, Limasol, İskenderiye

    Limanlarından hizmet almaktadır. Doğu Akdeniz ile Mısır'ın; Damietta ve Port

    Said, İsrail'in; Haifa, Kıbrıs Rum Kesimi'nin Limasol ve Larnaka, Malta'nın;

    Valetta, Yunanistan'ın Pire, İtalya'nın Ravenna gibi limanları aktarma limanı

    olarak ön plana çıkarken Türkiye, Limanlarının Akdeniz'deki konumunun ortaya

    koyduğu şansı henüz kullanamamıştır.

    Denizyolu taşımacılığının multimodal (kombine) taşımacılığa

    dönüşmesiyle hinterlandına yük dağıtan tesisler haline gelen limanlar

    ekonomiyi doğrudan etkileyen stratejik tesisler konumuna gelmiştir. Bu

    nedenle; AB'ne entegrasyon sürecinde kısa ve uzun vadeli tüm önlemlerin

    alınması gerekmektedir.



    TÜRK BOĞAZLARI



    İstanbul Boğazı dünyanın en dar ve tehlikeli suyollarından biri olup

    tarihin ilk dönemlerinden itibaren büyük bir jeo-stratejik öneme sahip olmuştur.

    Karadeniz'i Akdenize bağlayan tek suyolunu teşkil eden Türk Boğazları ülkemiz

    için olduğu kadar, Karadeniz'e kıyıdaş ülkeler için de önem taşımaktadır. Türk

    Boğazları jeo-politik ve jeo-stratejik öneminin yanısıra, Karadeniz ülkelerini

    dünya piyasalarına bağlayan ana ticaret güzergâhıdır.



    GEMİ İNŞA SANAYİ VE TERSANECİLİK



    Gemi inşa sanayii, bir üretim ve montaj sanayii olup gemi inşaatı, onarımı

    ve yan sanayisinin ülkelere sağladığı faydalar; döviz getirmesi ve/veya ikame

    etmesi, yan sanayii geliştirmesi, yabancı sermaye girişini, teknoloji transferini

    ve istihdamı sağlaması, milli deniz ticaret filosunu desteklemesi ve ülkenin

    savunma sanayii ihtiyaçlarına katkı sağlamasıdır. Denizcilik faaliyetlerinin

    önemli bir bölümünü teşkil eden gemi inşa sanayii emek-yoğun niteliğinde olup

    bütün ülkelerde önemli bir istihdam potansiyeli yaratmaktadır.



    DENİZ TURİZMİ VE YATÇILIK



    Deniz turizmi denizde deniz araçları ile yapılan, turizm amaçlı meslek

    faaliyetleri ve doğrudan destekleyen diğer meslek faaliyetleridir. Deniz turizmi

    ve yatçılığın ülkelere büyük kazançlar sağlaması ve turizm gelirlerinin önemli bir

    kısmının deniz turizminden elde edilmesi nedeniyle deniz turizmi bir ülke için

    önem taşımaktadır.


    Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın

  2. Ormanların İnsanlara Ve Ekonomiye Olan Katkıları İle İlgili Kompozisyon
  3. Ormanların Ekonomiye Katkıları Nelerdir?
  4. Deniz, Göl Ve Akarsuların Ekonomiye Katkısı Nedir?
  5. Denizlerin Ortalama Derinliği, Denizlerin Ortalama Derinliği nedir
  6. türkiyedeki göllerin ekonomiye katkıları
  7. Paylaş Facebook Twitter Google


  8. Sponsorlu Bağlantılar

 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
akrostiş şiirmektup örnekleri